På rallykurs hos Anna Larsson, CANIS

Var riktigt taggad över att SJÄLV få gå kurs med min Breeze:) En hel dag hos Anna Larsson, CANIS Stallarholmen på temat Högerhandling & Bakbenskontroll.
 
Vädret var på topp, alltid extra trevligt:)
 
Det var bara 4 stycken på kursen & vi delades upp 2 & 2...Just för att kunna gen feedback & verkligen KOLLA. Extra plus var att vi även då kunde filma varandra:) Alltid sååå nyttigt;)
 
Fick en hel del tips som jag ska jobba vidare med. Bla ingångar bakifrån, hitta "rätt" & sedan hålla positionen vid min sida....Hon e duktig min Breeze:)
 
 
Breeze ska självman flytta sig runt på "pallen" Ingång både fram resp bakifrån.
 
 
Nedan, Anna visar hur man kan träna in sidosteg på höger sida. Hunden ska lära sig att förflytta sig rakt åt sidan därav plankan.
 
Sedan flyttar man över hunden vid sidan & fortsätter TRÄNA;)
 
 
En väldigt inspirerande kurs som gav mersmak att fortsätta träna:)
Njut av era hundar!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0