Hus & hundvakt under en vecka

Lovade vid något tillfälle att Ja visst kunde jag vara hus & hundvakt medans ni reser bort;)
Jaha då hade man helt plötsligt  hundar i vissa dagar 8...TUR att huset var stort & tomten inhägnad....
 
Men tyvärr så började det något jobbigt minst sagt...Kom ju dit sent på torsdag kväll & när jag precis lagt mig slutade en biljakt precis utanför huset...Alla hundarna blev som galna & jag trodde minst att dom skulle storma huset!!! Nåja det lugnade ner sig efter ett tag...
 
Fredag morgon började lika dåligt då en utav Ingelas hundar fått stora problem med ena analsäcken:( Det resulterade i att jag fick packa bilen & dra till Södra Djursjukhuset..Väl där så fick dom göra ett snitt för att få bort allt...Eftervården skulle vara i en vecka inkl återbesök. Självklart skulle hon ha tratt..vilket i sin tur resulterade i att hundarna fick separeras..
 
Lördag em när jag var på väg från det ena jobbet till det andra så dog bilen:( Trots stor hjälp av Ove slutade det med att jag fick ringa bärgaren som körde hem bilen...
 
Nu började jag starkt UNDRA hur i himmel skulle denna vecka sluta???
 
Men peppar peppar så var resten av veckan "lugn"...
 
Det blev många härliga turer till klubben tidigt tidigt varje morgon..
 
Södertälje Lokala Kennelklubb

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0