Onsdag morgon på klubben med bla träning med tävlingslydnadsgruppen

I onsdags började jag dagen med en Promis på Bosserundan med Sheltieligan +2, i mitt tycke ett underbart väder:)
Visst inte direkt vår men men VÅREN kommer;)
 
Det var så pass bra väder att vi beslutade att träna UTE på planerna:)
 
Dagens träningsplan:
 
Breeze: Rutan- Nä trots supergott godis i rutan & korta hetsande skick tyckte hon inte direkt att det var speciellt kul. Visst hon jobbade in i rutan i TRAV!? Stående under gång- Blev perfekta LÄGGANDEN?! Gjorde några Stopp med hjälp & ja det "funkade" inte mer...OK körde då lite Fritt följ- KANONERS! Här var hon med på ett helt annat sätt Jihaa!! Vändningarna satt som en smäck likaså steg åt v resp h:) Bägge platsliggningarna gick KANONERS:)
Avslutade med att se om hon taggade igång på att TRÄNA lite Rally? Å jösses det var som en annan hund även denna gång....
Slutsats: Det blir Rally för Breeze i fortsättningen! Japp nu har min hund fått välja gren;)
 
Trizz: Rutan- Min lilla RäserRåtta GASADE på i 100 knyck ut till rutan Jippie!!! Körde rutan ca 5 gånger, ökade avståndet mer & mer men ändå inte för långt. Sista skicket kändes kanske att det inte var riktigt befäst ännu, avståndet alltså men jag avslutade med ett kort skick på ca 1 meter. Avslutade rutan på topp;) Stående under gång- grundträning med korta snabba stopp, gick BRA! Plats i grupp x 2- Gick superbra! Hon låg säkert med fokus på mig trots lite BRA störning;) Gick ca 10-20 meter. Däremot så kan hon INTE Ligg på kommando?! Hmmm hem & träna på det alltså...
Slutsats: Mmmm KANSKE ändå ska satsa på Trizz i lydnaden??? Eller Rallyn???? Eller bägge????
 
Så här såg det alltså ut onsdag morgon:
 
 
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0