Sommarplaner för Sheltieligan som kanske även blir höstens;)

Nu när den allra sista kursen för våren är slut planerar jag att satsa liiite mer seriöst på träningen med mina egna hundar, Sheltieligan:)
 
Lika bra att gå ut med min träningsplanering DÅ kanske jag får fart;)
 
Breeze:
  • Full fokus på Rally avancerad då vi ska tävla på Gnesta Trosa BK i början av Juli. Stort fokus på att försöka få till 3 steg bakåt både för hennes & min del...
  • Sittmarkering på Kantarellsöket
  • K9 Nose Work, fortsatt grundträning & introducera doft på tops
  • Konditionsträna med Klövjeväska & Benmanschetter
  • Lägga några Viltspår
 
 
Milloo:
  • Träna Rally lite mer lättsamt men med "fokus" på Avancerad klass
  • Sittmarkering på Kantarellsöket & få honom att jobba med morfar trots att jag är med...
  • K9 Nose Work, samma som Breeze
  • Konditionsträning, samma som Breeze
  • Lägga några Viltspår
 
 
Trizz:
  • Slalomträning med fokus på ingångar & fart
  • Träna Rally med fokus på aktivering/tävling?
  • Sittmarkering på Kantarellsöket
  • K9 Nose Work samma som Breeze & Milloo
  • Konditionsträna som Breeze & Milloo men även lägga in cykelträning
  • Lägga några Viltspår
  • Fundera OM jag ska vara med på Lydnadsdagen med Camilla?!
 
 
HOPPAS verkligen att jag följer min plan....eller att jag i alla fall gör något med varje hund;) Kanske att jag förlänger min sommarplan att även gälla hösten;)
 
Nu är i alla fall Träningsväskan packad inför morgondagens TRÄNING! Steg 1 i min träningsplanering, dvs att BÖRJA träna;)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0