Klubbens allra första rallylydnadstävling 14/6 2014

I dag 14/6 2014 arrangerade vi dvs Södertälje Lokala Kennelklubb våran allra första officiella Rallylydnadstävling!
Solen sken men det var bitvis halv storm;)
 
Började dagen med att sätta i alla skyltar i rätt ordning för Nybörjarklassen, vilket jag kunde gör inne...sedan så var min arbetsuppgift att ta emot anmälningarna när dom tävlande kom...vilket jag gjorde i klubbstugan.
När tävlingen väl börjat var det Ann vid datorn & jag bredvid som räknade ihop resultaten vilket flöt på i rask takt då vi hade 2 raska springare, nåja ett tag hade vi bara en men det behövdes två..
Han dock kika på några som tävlade & då blev jag än mer sugen att tävla själv, är ju tävlingsmänniska:) Nu var det ju Nybörjare resp Fortsättning & Shelteligan är ju i Avancerad klass...Hmmm Milloo & Trizz har ju inte startat ännu i Avancerad så dom KUNDE ha tävlat i dag vilket jag hade gjort OM vi hade haft få anmälningar...
 
Tyckte att allt flöt på BRA & enligt många härliga kommentarer på FB så verkade dom tävlande nöjda, KUL!!!
 
Tyvärr var vi bara 2 stycken kvar som plockade ihop banan & det runt omkring vilket gjorde att jag missade tåget till stugan:( Nåja det kommer fler helger & fler tåg;)
 
Stor Eloge till Agneta för att allt jobb du lagt ner så att klubben fick sin första Rally tävling!
Tack också för den fina LILA blomman, passar perfekt i mitt LILA kök;)
 
Måste dock erkänna att jag i dag saknat mina underbara hundar....Den här veckan har varit "Inte ha tid för hundarna utan att få dåligt samvete, så dom har det bättre på landet"...NU ska det däremot bli ÄNDRING på det! Dom ska HEM & vi ska gå på promisar, träna & bara vara tillsammans:)
 
Börjar med att gå på Kantarellsökskursen i morgon, det är en uppföljning för oss som gått kurs tidigare. Har laddat med korv & klicker;) Ska bli så KUL att få göra något själv & med mina hundar:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0