En BRA träningsdag på klubben

I går blev det en riktigt BRA dag tillsammans med Sheltieligan:)
 
Började såklart med en promis sedan var det dax för TRÄNING;)
 
Breeze: Fokus på Backa 3 steg, både höger resp vänster sida. Njaa det går hyffsat mot vägg & Pang så LYCKADES vi få till 2 gånger backa UTAN väggen som stöd!!! Känns som det är på G...gäller bara att träna vidare. Just nu har jag fullt upp med Breeze & backa...mina fötter har jag Noll Koll kokosboll på;) Får nog rackarns börja torrgå...snart är det ju tävling & inte har jag sådan "tur" att jag slipper backa igen;)
Körde även pallen med ingångs träning på höger sida...verkar faktiskt som poletten trillat ner tjohoo!
Så skönt att ha tillgång till inomhus hall med alla väggar GILLAS!
 
Trizz: Började med pallträning med henne både vänster & höger...Nu racade hon runt även på HÖGER GILLAS!!! Sedan fick jag ett ryck å tränade LYDNAD med henne;) Lite fotposition med stadga & inkallning. MER träning behövs;) Tror fasiken att jag ska gå Lydnadsdagen med Trizz för Bästa Camilla nästa Lördag eller?!? Blev allt liiite sugen att TRÄNA lydnad men tyvärr brukar jag tappa just den lusten ganska fort:(
 
Milloo: Körde lite byten från vänster till höger & tvärtom. Slutar aldrig förvånas över denna underbara hund:) Han bara vill JOBBA med mig, min Prins!!! Däremot så fattar han absolut inte att man kan snurra utåt från höger sida hmmm. Inåt från höger går bra men inte utåt...nåja lite ska vi ju ha att träna på;)
 
K9 NoseWork: Körde alla hundarna med 3 krukor & eftersom att jag nu "går" uppföljning på Kantarellsök så fick dom nosa upp...kantareller;) Vilket jag tyckte dom fixade BRA!
 
Agility: Körde Trizz på boxen med 3 hinder & den långa böjda tunneln. Jag stod i mitten & handlade henne tjohoo!!! FAN vad skojsigt det är med agility!!! Speciellt när man har en duktig hund:) Desto skittråkigare när kroppen inte fixar det, blir ju depp:( Än deppigare blev jag när jag körde slalom med henne...Fasiken hon får INTE upp farten:(:( Måste TRÄNA mera, hon tappar alldeles för mycket viktig tid i just det SLALOMET!!!
 
Avslutade med en promis på stan samt en Pleska som vi åt nere vid Maren:) En BRA dag helt enkelt!!!
 
Njut av era hundar!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0