Debut för mig & Breeze i Avanceradklass 6/6 2014

I fredags 6/6 2014 var det dags för min & Breeze DEBUT i Avancerad klass i Rallyn...Katrineholms BK arrangerade 2 starter på en dag vilket ju är perfekt!!! Då kan man ju i BÄSTA fall få 2 godkända på en dag;) HOPPAS måste man ju få göra ha ha...
Dock kände jag mig lite splittrad några dagar innan men...innan dess hade jag & Breeze ju faktiskt TRÄNAT en hel del...Dock sitter INTE 3 steg backa verken på vänster eller höger sida:( Det är på G, men % att det blir minus 10 är större än att vi skulle klara det..Men å andra sidan OM det andra rullar på så KAN vi ju bli godkända i alla fall...Man måste ju vara optimist:) Kände att går det så går det! Dock är jag ju en tävlingsmänniska;)
 
Snälla Towe med sin boxer Berry, dom skulle tävla Nybörjarklassen hämtade mig & Breeze för avfärd mot Katrineholm. Dom andra hundarna var kvar på landet..
 
Trippen till tävlingen gick via stora delar av Sörmland, säger inge mer;)
 
När jag anmälde så fick jag samtidigt banskissen för dagens första bana. Å JAAAA skylten Backa 3 steg var INTE med! Jubel:) Det kändes genast så mycket bättre att få debutera UTAN mardrömsskylten Backa 3 steg:)
 
På banvandringen kändes allt bra, kände verkligen att VI dvs JAG & BREEZE kunde fixa detta! Hade en bra känsla i magen & tror nog det smittade av sig...Blir ju aldrig nervös när vi ska tävla;)
 
Min plan för Breeze var att berömma lugnt, tyst men hela tiden ALLT för att undvika att hon hetsar upp sig & går upp i skall...
 
Första rundan: Gick BRA! Breeze var med, lyssnade bra hade ett bra fokus:) Honnören som var Sitt på höger sida gick BRA! Hon hade full fokus på mig!!!
 
Totalt fick vi ihop 94 poäng & placering 4:a JUBEL för min underbara hund!!!
 
Vilken debut!!! Kunde absolut inte vara mer nöjd tjohooo!!!!
 
 
 
Sedan var det då dags att ladda om inför start nr 2, självklart hade vi startnr 13...Även denna gång fanns inte Backa 3 steg med Jihaaa!!! DÅ kände jag att ATTAN det här fixar vi! Jag menar med min duktiga hund så FIXAR vi det! Känslan inför start 2 i Avancerad var häftig, kände ju att Breeze var med mig:) Tror aldrig att jag haft den känslan förr at hon var så MED/PÅ...Oj oj underbar känsla...
Väl på banan så kändes det så rackarns BRA, vilken känsla...Ryser när jag tänker på det...Körde efter samma koncept som vid start 1, lugn & tyst men MYCKET beröm hela banan. Å jösses vad BRA hon gick!!!
Honnören var Ligg på höger sida, som hon klarade galant:)
 
Totalt fick vi ihop 98 poäng & placering 2, JUBEL igen för min underbara hund!!!!
 
Breeze hade 100 poäng på banan, men...eftersom att hon hade en så tråkig matte som fick minus 2 på helheten så missade vi full pott...Känns lite surt men...VILKEN runda, allt stämde till 100%!!! Skitmatte som missade 100..
Ähh domaren tyckte jag skulle berömma högt så att domaren & publiken hörde..Rally ska ju vara KUL! Hmmm MIN hund gick hela banan med fokus på mi samtidigt som hon viftade på svansen= GLAD hund eftersom att hon hela tiden fick höra att hon är världens allra bästaste Breeze:) Men domaren dömer;) JAG vet att jag har den BÄSTASTE hunden med mig hem & den känslan under den rundan är helt jäkla UNDERBAR!!!
 
LP 1(V) Rld N Rld F Honeybrook Caribbean Mermaid "Breeze"
 
Ja debuten slutade ju på TOPP men 2 Godkända resultat varav ett på prispallen:)
Nästa start är i Juli när Gnesta Trosa BK arrangerar Rallytävling. Tills dess MÅSTE/SKA vi träna in Backa 3 steg;)
 
TACK Towe för Sörmlandstrippen & för trevligt sällskap!
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0