Rallytävling med Breeze G-T BK 5/7 2014

Lördag den 5/7 2014 var det dags att Tävla i Avancerad gör mig & Breeze:) Min förhoppning var ju att ta den sista Godkända för att sedan börja fokusera på Mästarklass;)
 
Alltid skönt att ha nära till en tävling & eftersom att jag är i stugan tog det inte lång tid dit...Liksom förra året var det VARMT med i år blåste det lite i alla fall...
 
Jag & Breeze hade Startnummer 6, vilket ju var bra eftersom det ju bara blev varmare & varmare...
 
"Tyvärr" så var ju Backa 3 steg med & på HÖGER sida;) Men det är ju bara att gilla läget...Tränade några gånger innan vi skulle in & Ja Går det så Går det liksom...Visste att jag skulle ha liiite problem med att dels hålla koll på MINA egna steg & så FÖRSÖKA få Breeze att backa hmmmm DÅ hörde jag något som jag "tjuvade"
Citat: Ja men om jag nu börjar med höger fot då vet jag att nästa gång höger foten är i backen DÅ ska jag gå framåt UTAN att behöva räkna & samtidigt hålla koll på hunden " Slut citat
Pling sa det så den "snodde" jag faktiskt;) Å när vi kom till den skylten KÖRDE jag helt på det tänket! Å jag fixade 3 steg & Breeze hängde med ungefär halva vägen...trodde att vi skulle på minus 10 MEN hon backade & vi fick "bara" minus 5 på den!!!
Det var en rolig bana & när vi gått i mål kändes det BRA!!! Är riktigt nöjd med HELA banan ja utom då lite strul på backat....RACKARNS DUKTIG hund jag har!!!!
Sedan var det Honnören: Ligg framför i 1,5 minut.
Nu var jag liite smart eftersom att jag vet att Breeze KAN lägga om sig & jag hade ingen koll på om det gav avdrag?! Så jag satte henne bredvid mig, la ner henne & väntade en kort stund & visst rättade hon till sig;) När hon gjort det gick jag & ställde mig framför henne bredvid skylten. Hon låg sedan klockrent hela tiden!!!
 
Sedan blev det ju en väntan på att klassen skulle vara slut....
 
 

Pling plong så hade resultaten kommit ut på SBK tävling så då fick jag ett Grattis du VANN på 95 poäng!! Tjohoooo!!!!!
Moment 13 var Backa 3 steg på höger sida...
 
Ja vi VANN & därmed så har Breeze en ny titel RLD A på poängen 94, 98 (Breeze hade ju 100 & matte fick minus 2) & 95 poäng!!!
Breeze fotad av Towe Melander efter Prisutdelning:)

TACK Världens BÄSTA Breeze för att du bara är BÄST:)
Nu satsar vi på Mästarklass!!!
 
Njut av era hundar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hejsan! Ramlade in på din sida när jag var ut och googlade om ett besked vi fick hos veterinären om våran sheltie blandis vi har.. Dom säger att han lider av sheltie sjukdom, kan knappt gå på frambenen fick diagnosen karpal hyperextension, att hans handleder är för böjda alltså.. Man finner extremt lite om detta när man googlar.. Vi vill steloperera som dom föreslog, men det är en riktigt dyr historia och jag vill veta att han kommer få ett värdigt hundliv trots steloperation. Det framgår ju ganska väl på din sida att du är väldigt kunnig gällande shelties och jag ville bara fråga om du har någon erfarenhet av denna åkomma? Eller vet hur pass vanligt det är eller kanske tom vet någon som har opererat sin sheltie för detta.. Skulle vara evigt tacksam om du svarade!:)Med vänliga hälsningar Evelina

2014-07-19 @ 01:39:18
Postat av: Marie G

Hejsan Evelina,
Förlåt för sent svar men bloggen har legat lite nere dom sista veckorna...
Himla trist med din hund:(
Du kan väl skicka ett mail till mig så kan vi ta det den vägen?...:)
[email protected]

//Marie med Sheltieligan

2014-08-07 @ 14:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0