Ridhusträning i dag igen...

Ridhusträning igen....Min plan var faktiskt att köra alla tre men...det blev "bara" Milloo & Trizz. Breeze fick faktiskt stå över denna gång. Trots att Ulla hade med sig en bana som verkligen skulle ha varit KUL att gå med Breeze:)
 
I dag kom Anna-Carin med sitt Pudelgäng & skulle vara med & träna:) Så jag byggde upp en enkel bana som inte heller var så lång...Visade sen både rent teoretiskt & så med Milloo hur det skulle se ut...
 
Milloo: Körde banan omgjord till Fortsättningsklass...med bla Sitt-Stå-Gå runt: Som vanligt så vred han på sig när jag passerat hans bak. MÅSTE träna stadga! Sitt-Sitt kvar-Ett steg åt höger-Kalla in: Funkade BRA! Ja jag var HIMLA nöjd efter att ha kört honom några varv:) Enda som jag INTE riktigt gillade var att han LÄT mest hela tiden när jag visade Anna-Carin:( Å efter det lät han när jag körde honom...hmmm
 
Trizz: Funderade på OM jag skulle köra henne lös eller med koppel?!? Hon ska ju igentligen köras lös men vi har ju som sagt kommit in i ngn formn av fajt varje gång jag kör henne lös:( Suck...men jag beslutade mig för att köra henne lös....vilket så klart inte funkade:( Visst några skyltar funkade men sen var det stopp...Så jag satte på henne kopplet & så körde jag ungefär samma bana som med Mille. Å det FUNKADE kanoners:) Tröstlöst....Vill ju att det ska FUNKA även med henne lös....Men det är som om hon helt enklet inte vill jobba med mig lös?!? Vet inte riktigt VAD jag ska göra??? Hon känner ju direkt att jag blir frustrerad...Avslutade med POSITIGVT & med henne lös!
Körde även 2 inkallningar som gick kanoners!!! Däremot så strulade återgången när jag hade lagt henne påplats i grupp (ensam) Hon låg ända tills jag kom tillbaka då satte hon sig upp. Men det är en ren TRÄNINGSSAK:)
Däremot har hon fin fina Fotingångar:) Men...hon saknar STADGAN i det mesta i lydnaden...Men den kommer med TRÄNING!
 
Breeze: Fick som sagt stå över i dag....
 
Alla hundarna fick dock rusa av sig både före & efter träningen i ridhuset. Jösses dom racade så att spånet rök!
 
Själv så avslutade jag helt ensam, ( vet inte varför ingen ville haka på?!?! Ha ha ha kan det bero på att det var halvsnöstorm ute???) med att dricka varm choklad ståendes med vinden i ryggen & bara NJÖT! Blundade jag så var det nästan som om man var i fjällen....
Även hundarna gillade läget...
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0