Föreläsning med Anna Larsson på temat tävlingspsykologi

Jag GILLAR ju verkligen att gå på BRA föreläsningar & denna gång var det åter dax att lyssna på suveräna Anna Larsson från Canis hundskola avdelning Sörmland.
 
Temat för kvällen var Tävlingspsykologi med ALLT vad det innebär...
 
Platsen var Södertälje BK & en VARM klubbstuga....:) Gulliga Ann hade bakat Laktosfria bullar till mig & även mackor som bara var till mig GILLAS!
 
Tyvärr var vi inte så himla många men vi som var där fick MASSOR av BRA "tänk"...Visst en hel del har man ju hört förr men det är ALLTID nyttigt att bli påmind & ngt nytt får man alltid höra:)
 
Sedan måste jag ju erkänna att jag ALDRIG blir nervös inför en tävling eller på en tävling...Ganska skönt faktiskt:)
Mitt "mantra" är lite så här: "VAD kan HÄNDA inne på planen??? Absolut ingenting mer än att JAG & HUNDEN ska ha KUL!!!" Jämnför med när jag höll på med hästhoppning DÅ kunde det hända saker...Å DÅ när jag tänker så är ju hundtävlingarna absolut ingenting att oroa sig för...
 
JAG har full FOKUS på MIN hund hela tiden, tävlingsledaren (lydnad) är där för min skull, jag behöver INTE ha koll på honom/henne! Den personen SKALL ha KOLL på MIG!
 
JAG har full koll på när/hur jag laddar upp inför min start & dom andra finns liksom inte i mitt fokus...för DÄR finns min hund!
 
JAG bryr mig INTE om vädret är dåligt eller om andra saker råkar hända, det är BARA att GILLA läget!
 
Å med just Milloo & Rallyn så har vi aldrig jobbat så BRA ihop som när vi är inne på tävlingsbanan...tror att han känner att JAG har full koll på läget & fullt FOKUS på BARA honom & DET gillar han:)
Det gäller även med Trizz, där har ju oxå träningen gått lite väl mkt upp & ner...men PÅ tävlingplanen har vi presterat nästan på topp...
 
Tror jag är en TÄVLINGSMÄNNISKA & kanske numer inte riktigt en TRÄNINGSmänniska...Synd för det kan ju vara såååå himla KUL att träna:)
HOPPAS få tillbaka suget när lydnaden sätter igång HOPPAS HOPPAS!!!
 
Däremot så blir jag TYVÄRR väldigt frustrerad OM det blir ngt "fel" inne på agilityplanen, ett fel som JAG VET igentligen bara är GILLA LÄGET, KÖR! Hem & träna & kom igen på nästa tävling! Men....nix inte jag nä jag blir "sur" & butter & det känner såklart hunden...Vilket gör mig än mer förbannad på mig själv vilket oxå såklart hunden känner:( Snacka om att hamna i ett ekorrhjul...VET om MITT problem & jag TROR att jag är mer medveten om det nu & jag tror jag skulle fixa ett "fel" i ett agilitylopp...Ngt jag troligen inte får veta då jag INTE tror det blir några fler agilitylopp för min del:(
 
Men...denna hemska känsla har jag peppar peppar INTE haft under lydnad resp rallylopp:)
 
HOPPAS HOPPAS den INTE dyker upp heller, för DÅ får ni fasiken säga till på skarpen!!!
Jag vet ju att det är samma hund som jag har med mig hem som jag hade med mig på tävlingsmorgonen...:)
 
Ska skriva några rader från Föreläsningen i ett eget inlägg...vid tillfälle:)
 
Avslutar med att säga: Ni MISSADE en BRA föreläsning ni som inte var där....
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0