en underbar morgonpromis, som ro för själen...

Tidigt i morse traskade vi i väg på en morgonpromis....så himla SKÖNT att komma i väg tidigt för då är i princip inga andra ute & "stör"...
 
Hade tagit med mig både hundgodis i godispåsen & boll på snöre. Planen var att aktivera Sheltieligan...
Det finns ju oändliga möjligheter till träning ute i naturen, det är ju bara fantasin som sätter stopp..
 
Upp på stubbar & stenar, sitt-ligg-stå, balansgång på trädstammar med vändningar & likadant där med sitt, stå & ligg, tränade utskick runt trädstammar samtidigt som jag gör ett blinbyte...
Självklart slängde jag dels både ut godis på backen så att dom fick leta upp & ÄTA + att jag ibland slängde godispåsen & gick en bit ifrån innan jag skickade tjejerna att leta upp den & komma tillbaka med den.
 
Drog även med mig hundarna upp i backar, pust & stön men oj så nyttigt för oss alla...:)
 
Stod även en stund i SOLEN & bara njöt....
 
Sååå himla UNDERBART att börja dagen på detta sätt, att vara ute med hundarna i 2 timmar & bara njuta:)
Visst det negativa är ju att kroppen tar mycket stryk:( men men....
 
Väl tillbaka hemma så passade jag på att putsa fönstren i sovrummet & sedan satt jag upp vårgardinerna:)
Lika bra att passa på när man har energi, tjohoo!
 
Hundarna belönades med ett riktigt gott tugg:)
 
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0