Ännu en BRA träning i ridhuset

I dag var det återigen dax för träning i ridhuset....Just nu så har jag inget inplanerat i tävlingsväg inom Rallyn men...TRÄNA måste jag ju:)
Min plan inom Rallyn är ju att starta både Milloo & Trizz i Fortsättningsklassen...ev att jag anmäler till dubbeltävlingen i Eskilstuna 1 maj. Men BARA kanske:)
 
Men efter dagens träning så anmäler jag nog iallafall Milloo...:)
 
Byggde upp en fortsättningsbana där bla både spiralen & slalomen gick in i varandra flera gånger. Det gällde alltså att hålla tungan rätt i munnen & räkna konerna:)
Tyckte att det var en rolig bana..:)
 
Breeze: Fick köra denna fortsättningsbana trots att hon nog tyckte den var lite väl "mesig". Menjösses vad BRA hon gick! Tyvärr blir hon lite väl frustrerad & låter mest hela tiden OGILLAS! Men skyltarna & kontakten satt som en smäck:) Det stör mig dock att hon lååååter....
Under Honnören när hon låg framför mig så kom det en liten dam som inte gillade min Breeze...Det slutade bra & jag tror inte att det direkt har satt några spår i henne...Gjorde om Honnören & visst lite rörde hon på öronen men jag tror att det kommer att funka. Får testa nästa vecka igen...
 
Milloo: Min RALLYPRINS:) Värmde upp genom att köra lite Snurrar (ingick i banan) & Sitt-Stå-Gå runt...Snurrarna fixade han galant, dom måste jag ha tränat på tidigare?!? Eller så är hen helt enkelt en RALLYSTJÄRNA ha ha...Däremot så har han/jag/vi liiite problem med Ståendet....Men i dag STOD han upp GILLAS! Däremot så blev han lite osäker när jag skulle gå runt, då rörde han på sig:( Gick då längre ifrån & det funkade.Beror nog på att han står i starten i agilityn & då menar jag STÅR! tror att OM jag bara tränar så.....:)"Nytt" för honom var även Sitt-Sitt framför-Sitt fot. Fixade han perfekt:) SKRYT men han var SUPERDUKTIG!!! Oj oj oj vilken underbar hund:)
 
Trizz: Körde oxå fortsättningsbanan. Bitvis gick det fin fint & så helt plötsligt gick hon på andra sidan suck....Men jag körde bara korta sträckor & när det gick BRA sprang jag rakt fram under jubel! Gjorde så ett par gånger & jag tror att det triggade igång henne...Men som sagt jag är alldeles för osäker på HUR hon ska bete sig under träning..Vill hon träna igentligen??? Måste fundera på HUR jag ska träna denna lilla egensinnade dam...Stadga är högsta prio...
 
Vilket fall som så var det en BRA träning, precis lagom...tempo. Kändes himla BRA när vi åkte hem:)
 
Nu måste jag starkt fundera på OM jag ska anmäla några hundar, typ Milloo & Trizz till dubbeltävlinegn 1 maj i Eskilstuna?!?! Hmmm tåls att fundera på om jag ska starta dom i Fortsättningsklassen....
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0