Träning i ridhuset med Breeze & Milloo

Började dagen med att traska med alla hundarna lösa runt området vid Södertälje BK. Oj oj vilken morgon, kallt bara minus 16 grader & gnistrande fint:)
 
Sedan var det åter dax för ridhusträningen....i dag hade jag planerat att träna Rally med Breeze & Milloo. Trizz får tillsvidare avstå då vi av ngn anledniing kommit in i en träningskonflikt:( 
 
Milloo: Körde banan som vi knåpat ihop med lite blandade skyltar.
 
Fokuset i dag låg på:
 
Sitt-stå. Det fixade han galant varje gång:) Visst körde några gånger med godis men även utan....
 
Ligg-gå runt funkade bra:)
Men av ngn anledning, kanske löptiksdoft så tappade han allt när Agneta kom in UTAN hund....?!?! Men jag har ju själv en löptik i bilen ja ja man vet ALDRIG med hanar. Får dom inte hemma så söker dom sig till andra ha ha....Det vara bara att byta hund...
 
Breeze: Körde hela banan med henne & hon var som vanligt lite övertaggad...Men som sagt hellre det.
 
Fokuset i dag låg på:
 
Backa...gick inge bra:( Försökte utmed ridhusvägen men men jag gav upp.
 
 
Skicka till kon: Hmmm gick sisådär...Hon hade ingen fart ut till konen & jag provade lite olika belönings alterrnativ. Nu ska jag fundera ut vilken typ av belöning jag ska använda för att få henne taggad...
 
Snurren både den vanliga men på höger sida, nåja det funkade några gånger & däremellan funkade det inte suck...
Snurren inåt var det ungefär samma reslutat...Men OM jag sätter fart & TRÄNAR så är jag övertygad om att hon kommer att fixa det galant:)
 
Trizz & Kola fick vila från träningen i dag...min kropp fixade inte av att göra ngt med alla 4:a:(
 
Fick av någon anledning ett STORT sug på att träna Lydnad med Breeze....hon är ju tränad tom lydnadsklass 2 på SBK. Kanske att jag dammar av henne & anmäler till en tävling eller två?!? OM jag anmäler ja då vet jag att jag får arslet ur & TRÄNAR annars rinner det nog ut i sanden....Fortsättning följer
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0