träning i ridhuset

Jösses vad veckorna går fort nu var det åter Onsdag & dax för Ridhusträning med Hundgänget:)
 
Jag & Elisabet träffades först nere i Fårhagen där våra hundar fick busa/rusa av sig...
 
Sedan var vi först i Ridhuset så vi började bygga en bana...eller jag hade en banritning & Elisabet fick bygga..
Gjorde en Fortsättningsbana som man lätt kunde köra som en nybörjarbana oxå, lite småändringar bara...
 
Breeze: Hon var som vanligt taggad men jag tror nog att hon tyckte banan var lite för lätt...inga direkta utmaningar för hennes del. Men jag tränade lite vid sidan av bla: Byte framför, Byte bakom, Byte ut &  Byte in. Kände mig riktigt riktigt nöjd dom flesta gångerna:) Hon är så rolig att jobba med, hela tiden med GILLAS!
 
Milloo: Började med att skicka upp några "frivilliga" upp på läktaren som störning...Sedan värmde jag upp precis som om det skulle varit tävling. Efter uppvärmningen gick jag in & körde banan. Kan lova att vi fick BRA störningsträning:) Mille hade lite koll uppåt men det tror jag beror på att "hathunden" Zigge stod & tittade ner...
Det var ett fasligt liv på läktaren under våran bana men Mille hade trots det bra fokus på mig & hans jobb:) Liite problem, precis som på förra tävlingen blev det under Sitt-Ligg-Gå runt då reste han sig...men jag kämpade på & han med för till slut fixade han det:) Gjorde som så att skylt efter skylt blev som föregående...dvs Sitt-Ligg-Gå runt.
Avslutade på TOPP:)
 
Körde sedan även lite lydnad med honom bla 2 inkallningar tvärsöver ridhuset, det fixade han galant oj oj oj...Satt säkert & kom i raketfart:) Sedan la jag ner honom & lämnade i ca 10 meter medans andra hundar kom in i ridhuset bla Birgitta med Zigge...Funkade galant:)
Har sagt det förr men Milloo är en UNDERBAR hund:)
 
Åter en BRA ridhusträning:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0