Ridhusträning med rally & lydnad

I onsdags var det åter träning i ridhuset....Vi blev "bara" 4 stycken men oj vilken trevlig träning:)
Ulla hade med sig en banskiss som vi byggde upp eller rättare sagt jag tittade på....Hmmm...
Banan gjordes både för nybörjare & lite mer avancerade...
Snälla Margita hade med sig Alla hjärtans godis som hon bjöd på, trevligt:)
 
Breeze: Min plan var att lägga fokuset på högerhandling...Körde vändningar, sidbyten, lägganden, sättanden + slalom & spiralen. Gick ganska ok:) Körde sedan banan & jag var ganska nöjd med våran prestation...Hade dock glömt att ta med ett apporterings föremål suck..
 
Milloo: Min plan för dagen var att "träningstävla" en bana under läktaren med störning. Så jag skickade upp Ulla & Margita till läktaren & väl där fick dom låta & bete sig ha ha...Var lite spänd på hur Mille skulle fixa Ligg-Gå runt med dessa på läkaten?!? Men han hade full fokus på mig eller var det korven i fickan?!? Ha ha ha...
Allt kändes OK, var lite missnöjd med hans sneda ingångar framifrån:( Dom måste vi träna på!
Sitt-Stå är vårat STORA problem eller stort & stort OM jag bara TRÄNAR honom lite oftare så fixar han det UTAN godis:) Lurar honom lite genom att prassla med höger handen DÅ tror han att han får godis direkt men först måsta han ställa sig & STÅ sedan kommer godiset:) Funkar...
Ähhh hmmmm MER TRÄNING så blir han en riktig RallyPrins:)
 
Sedan HÅLL I ER!!! Så tränade jag lydnad med honom, just precis LYDNAD!!! Kände att han var så taggad & fokuserad på mig så ähh jag kör vidare...
Började med att gå lite fot med sättanden, funkade galant:) Sedan blev det en inkallning på ca 5 meter, han satt som ett ljus med fokus på mig GILLAS!!! sedam kom han som en raket, tjohoo!!! Vågade då på att göra en inkallning över ridhuset (från långsida till långsida) & det gick KANONERS!!! Gillar verkligen hans attityd till träningen i dag, min PRINS:)
Till sist så var vi med på en Plats i grupp, la Mille längst ut bredvid Margitas tjejer..Mille har ju bara legat plats i grupp med mina tjejer & så ensam...Han la sig snyggt & snabbt & jag traskade i väg ca 8 meter. Han hade fullt fokus på....MIG:) Min Prins....Han låg i 1,5 minut sedan gick jag tillbaka..Strulade lite med att få fram godiset men han låg så fint & bara väntade...
 
 
Jag blev såååå GLAD över träningen med Milloo att jag nästan skuttade trallandes ur ridhuset ha ha..Känns BRA med att få en sådan här träning:) Tror minsann att Mille skulle kunna bli en Lydnads STJÄRNA oxå:)
 
Mmmm en RIKTIGT bra & trevlig träning i dag! TACK Ulla, Margita & Towe:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Margita Jonsson

Ja Marie vilken kul träning det blev idag..håller med dej mille taggad till 100% duktig på rallyn trots störningar..Lydnaden funkade helt perfekt..Jag känner som dej är sugen på lydnad ska nog inrikta mej lite sakta men säkert på det till våren..Platsliggningen gisk galant..Mille låg som om han inte gjort något annat superbra..Tack för att du fixat så vi kan hålla igång lite med våra hundar även på vinterhalvåret..Kram till duktiga LIGAN från mina duktiga TIBBETJEJER Kram

2013-02-15 @ 06:05:18
Postat av: Marie G

Tror att vi bägge behövde en sådan dag med BRA träning:) Det är så kul att se glädjen i dina tjejer när du tränar Margita:)
Mmmm känns bra att ha ett ställe att kunna träna på inomhus för att träna ute lär ju dröja....
Syns på onsdag, tills dess ha det bäst med en KRAM

2013-02-15 @ 08:09:28
Postat av: Towe

Det var verkligen en trevlig träning och stäminingen och prestationerna på hundar och förare var på topp. Kanske var det chokladen som var en bidragande orsak? :-)

2013-02-15 @ 17:12:48
URL: http://toweokashi.wordpress.com
Postat av: Marie G

Helt klart var det chokladen ha ha...

2013-02-15 @ 21:53:22
Postat av: Margita Jonsson

Hahaha..Kan det ha varit Chokladen?..Hahaha nej med dessa otroliga vovvar så fixar vi träningen utan mutor Kram på ER Syns på onsdag

2013-02-17 @ 11:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0