fått Svar på mitt svar på artiklen i dagstidningen...

Har faktiskt fått svar på mitt brev till den lokala tidningen angående Koppeltvång på hundar i stan, KUL!
Blev ju liiite upprörd när jag läste artikeln i tidningen, som finns nedan i bloggen för dom som vill läsa...
 
Ni är många som vill ha detta kollektiva "straff" dvs att alla hundar alltid ska vara kopplade inom kommunen...
 
Å bitvis tycker jag oxå att dom flesta hundar skall hållas kopplade pga av att ägaren INTE tränat/tränar/aktiverar sin hund till att kunna gå lösa UTAN att hitta på "dumheter"...Men det MÅSTE finnas andra lösningar än att straffa ALLA hundägare även dom skötsamma?!? HUR? Ja det har jag ingen lösning på...MEN det måste gå att lösa..
 
Tänker bara på mina hundar...dom dagar som jag knappt kan gå på promenad med dom så är det en "FRÄLSNING" för mig att bara kunna släppa ut dom så att dom på "egen" hand kan röra sig, kanske springa efter en boll, leta godis som jag slängt ut, gå & rasta sig en bit in i skogen osv osv...Det är ju igentligen BARA för att jag KAN ha mina hundar lösa som jag ju KAN ha hund?!?
 
Men...OM förslaget går igenom DÅ....känns det ju nästan som om jag inte längre kan ha dom kvar faktiskt...Visst klarar dom sig utan promenader eller gör dom det? Är det ett bra liv för hundar som tidigare fått gå lösa att hela tiden vara kopplade??? Nä nä jag tror inte det:( Å jag har ingen bil så att jag kan ta mig till områden där dom kan få gå lösa...
 
Visst vi har en LITEN hundrasthage ca 5 minuter från där jag bor...men den är LITEN & mina hundar är inte speciellt intresserade av att vara där...det är inte heller alla dagar som jag kan ta mig dit...Inte heller har jag råd med en Doggywalker:(
 
Självklart får mina hundar promenader när min kropp fixar det, men det finns även dagar då kroppen INTE fixar verken korta eller långa promenader...
Just därför går jag aldrig långpromisar själv, det har nämligen hänt att jag inte kunnat ta mig hem, inge kul kan jag bara säga:(
 
Hundarna är ju faktiskt dom som många gånger håller en igång, man kommer ju (nästan) alltid ut! Dom dagar som det är stopp ja då är det TUR att man har snälla grannar som ställer upp & pinkar av mina hundar! men jag kan ju inte begära att dom ska ta ut dom på långisar....
 
Ja hur f.n man än gör så är baken bakåt...
 
Än är ju mina hundar INTE pensionärer, det är väl Breeze som står på "tur"...Suck...9år är ju ingen ålder, nä hon är inte redo för ett pensionärsliv...ännu:) Bara jag känns det som suck igen
 
Fortsättning följer, ni kanske får läsa mina funderingar i....tidningen vem vet?!?
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0