En bra träning i ridhuset & sol utanför under fikat

I dag var det åter en dag med BRA träning i ridhuset!!!
 Vi byggde upp en Nybörjarbana enligt önskemål från mig, Milloo ska ju tävla nästa helg...Å så ville Anna ha en ngt svårare så det var bara att sätta dubbla skyltar här & där.
 
Breeze:
Så jag körde den svåra med Breeze & jag var nöjd med hennes kanske ngt övertaggade attityd...det är MIG det hänger på, det är JAG som måste ha fokus & vara så tydligt så att hon fattar vad jag vill/menar...Gärna då innan hon själv börjar hitta på det hon tror det ska vara...Men hon VILL & det känns bra.....Så OM bara jag hade mer inspiration & fokus sååå skulle hon kunna bli hur jäkla bra som helst...
 
Milloo: Körde Nybörjarbanan med honom & han var taggad till tusen i dag....Å så ÄÄÄÄLSKAR han att slänga sig ner i ligg....både när han ska & inte ska ha ha ...Men det kändes som om vi fick till det riktigt hyffsat Milloo mått mätt:) Jag har ju inga stora krav på honom, han ska bara jobba med mig & allra bästa vilja jobba med mig..& det känns som om han gör /vill det...Måste dock vara mycket tydlig med när det är sitt så att han inte efter en kort stund lägger sig...Men när jag körde banan gång 2 så var jag mkt tydligare & se då gick det så mkt bättre:) Mmmm jag kan skärpa till mig "leeer"...
Köde en lång inkallning i dag & jösses vad duktig han var! Bra fart, fokus & ingång det ni!!!
 
Trizz: Tyvärr men eftersom att vi inte riktigt går ihop så låter jag faktiskt henne vara, hon slipper träna med mig...Känns inte alls bra men det känns heller inte bra att träna med henne:( Skulle behöva gå kurs med henne för att se om vi kan hitta tillbaka till varandra när det gäller träning...?!?! Just nu känns det så himla tröstlöst suck...
 
Det HÄRLIGA med dagens träning var att vi kunde stå utanför & fika i SOLEN!!! Tjohoo.....
 
 
 
Avslutade det hela med att åka ner till Fårhagen med Clary & Clara, självklart var hela min Sheltieliga med:)
 
Nu HOPPAS jag på BRA väder i morgon när vi ska promenixa & fika....HOPPAS HOPPAS på SOL!!!
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0