Rapport från Breeze & Milloo´s konvalicent

Tiden bara rusar i väg & i dag 9/12 är det 6 veckor sedan Breeze & Milloo var i Söderköping hos Krister Juhlin.
Kan bara peppar peppar rapportera att ALLT går BRA!!
Dom går fortfarande i koppel vilket dom inte gillar:( men det är nödvändigt....Än svårare eller tuffare blev det nu när det kom lite snö..Dom är ju vana att rusa runt som galningar i snön men icke nu nä nu är det LUGNA promisar som gäller!!! Men...jag har sedan 2 veckor fått utöka sakta men rejält deras promisar GILLAS! Så nu kan vi traska på i 1 timme utan problem. Visst i lugn takt men det passar mig ypperligt;) Det är bara Trizz som tycker Breeze & Mille är tråkiga eftersom att dom inte får busa runt med henne....
 
Breeze får gå lös då & då, hon är så pass lydig att hon håller sig vid mig...Mille den busen litar jag inte riktigt på, han kan få ett "knäpp" ryck & det vill jag inte! Han har nu tom vant sig vid att skita i koppel...
 
Har oxå tränat lite Rally med dom, bla Tysken från höger sida. Använder klickern & det triggar igång dom kan jag lova;) Ska försöka träna lite med dom nu när dom inte får göra så mkt annat....Aktiveringsleksakerna används oxå såklart....
 
Nu ska jag skriva några rader precis som vanligt varannan vecka rapport till Krister i Söderköping om hur allt går:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0