Långpromis & Rallyträning

På långpromisen i går tog jag med mig stavarna, känns lite bättre när man har dom som stöd. Xtra skönt är det ju oxå att jag kan ha Sheltieligan LÖS utan att dom stör/jagar vilt:)
 
Försökte gå en hel del off track...BRA för oss alla. Det var dock lite väl blött på vissa ställen TUR att jag har BRA skor:)
Hundarna var oxå ngt skitiga men dom fick torka på altanen...
 
När dom väl fick komma in igen hade jag gömt godis som dom fick leta upp.
 
Tog mig sedan i kragen & gick ner till Gräsplanen & tränade lite Rally med alla 3.
 
Milloo: Fokus på...Sitt-Stå-Gå runt: Körde detta moment 3 gånger & jag var NÖJD! Första gången rörde han framtassarna lite-inte nöjd, men dom andra gångerna stod han still:) Mmm TRÄNINGEN går framåt..
Gjorde några upprepningar på momenet V resp H Sitt, gick hyffsat...Sakta marsch med bla volter h & v gick BRA!
Mille var riktig taggad i dag & ville bara jobba KUL! Tyvärr så skallade han alldeles för mkt:(
 
Trizz: Fokuset med henne var att HON skulle VILJA träna lös med mig...Körde bara korta pass med häftig belöning. Å det gick hon i gång på!!! Körde annars ungefär samma moment som med Milloo.
Var ganska nöjd med Trizz...men det kan bli så mkt bättre OM jag tränade mer hmmmm
Tränade oxå Fotingångar utan att jag hjälpte till...Blev dom inte 100 % så var det FEL FEL FEL & så gjorde vi om...När dom väl blev rätt ja då blev dom riktigt rackarns fina:)
Vi har dock lååång väg till en start i Lydnadsklass 1...suck
 
Breeze: Fokus på snurrar både innåt & utåt både på h resp v sida. Funkade kanoners! Körde även sidbyten både bakom-framför & utåt. Gick sååå himla bra:)
 
Belönade mig själv sedan med en kall innan vi grillade...
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0