Kulturpromis, sopslängaridioter & ansvarslös hundägare!

Packade lite fika & tog med mig Sheltieligan till klubben...det var ju Öppen träning i dag kl: 11-13.
Visste att det var en del som inte kunde komma men OM det kom ngn så skulle jag bara låsa upp...Det visade sig att det "bara" var Margita med Tibbetjejerna som kom:) Så vi beslutade oss för att gå en Kulturpromis tillsammans..Eller rättare sagt en bit ifrån varandras hundar. Jag vill ju inte sprida ev smitta:( Men det funkade bra, vi har ju röstresurser bägge två;)
 
Breeze fick jobba lite då jag hittade några pantburkar i en hästhage hmmm...Hon han hämta två stycken:) innan några spralliga hästar kom farandes & undrade vad vi höll på med...
 
Väl i Natrureservatet kopplade jag upp mina hundar...Trots kopplade hundar så blev det en riktigt trevlig promenad som avslutades med en fika på klubben:)
 
Blir dock så himla förbannad på alla dessa idioter som slänger allsköns samling skit i naturen:( Visst jag får in några kronor på alla burkar & petflaskor vi hittar & plockar under våra promisar...MEN allt det andra då?!? Glas, plast, batterier, möbler, sopor mm mm mm!?!?
 
Länk:http://www.sopor.nu/
 
Å till råga på allt så såg jag ytterligare en ANSVARSLÖS hundägare släppa sin hund lös uppe i Naturreservatet?!?
Men HALLÅ!!! Hur inihelvete svårt är det att följa regeln: Håll hunden kopplad i Natureservatet!?!?!
 
Visst JAG har mina lösa både här & där men ABSOLUT INTE i ett Naturreservat!
 
Nog med gnäll...
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0