Kennelhostvarning!!!

Tydligen så härjar det en riktig jobbig Kennelhosta i bla Södra Stockholm:( Dom informerade tom om detta på TV...+ att några Veterinärer gått ut med en Varning!
 
HOPPAS att alla som blivit drabbade tar det på allvar & HÅLLER sina hundar i Karens 1 MÅNAD efter SISTA hostan!!!
 
Trodde ju ett tag att Mille fått Kennelhosta men...som jag skrivit tidigare så var det antagligen "bara" löpluktskrax...MEN...JAG tar det säkra före det osäkra & håller dom i "karens" 1 månad!!!
Dvs nästa vecka är det för min del över...Men å andra sidan är jag ju nu liiite orolig för Varningen om denna jobbiga smitta i närområdet:( Kommer vara VÄLDIGT restrektiv med vilka mina hundar får träffa även ett tag framöver...
 
Helgen 4-5 maj är det ju en Agilitytävling inplanerad för Breeze men tills dess håller vi oss på våran egen kant:)
 
UPPMANAR härmed ALLA att vara försiktiga & hålla koll på ev hosta!!!
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0