Gemensamma rallyträningen på klubben är i gång

I söndags var det dax för första gemensamma Rallyträningen "för" Camilla på klubben:)
Min plan var att köra en Fortsättningsbana med Milloo & Trizz där bla 8:ans Frestelse & hoppet var med. Breeze hade TUREN att få träna agility med Jörgen:)
 
Camilla hade en "banplan" som vi bara ändrade liiite sedan byggde vi upp banan på nedre delen. Det blev bitvis ganska tajt mellan skyltarna men det behöver vi ju oxå träna på;)
 
Milloo: Han var allt lite ofokuserad idag, berodde nog på att det var mycket folk & hundarna på banan bredvid som precis hade börjat sin nybörjaragility kurs...Hmmm tror nog att han tycker agility är ngt roligare?!
Men bitvis gick han BRA men så tappade han lite fokus...Hoppet & 8:ans Frestelse gick kanoners!!! Å detta trots att en utav frestelserna bestod av en godishink MED godis i:) Däremot hade han lite svårt för H-sitt i språng....:) Just det momentet har jag INTE tränat på i...SPRÅNG ha ha...Gick hyffsat när jag hade en korvbit i handen....Var oxå glad över att bla 3 steg framåt gick BRA & även 3 steg bakåt som han oftast fixar galant:) Har ju inget fotkommando på honom....han skulle ju bara bli en agilityhund ha ha...Men det funkar med "Kom" & klapp på knät;)
 
Trizz: I dag skulle jag försöka att köra en hel bana LÖS....det har ju tyvärr inte alls funkat att köra henne lös:( Hon har helt enkelt inte velat jobba med mig...Men jag har jobbat hårt med att bara köra korta pass med kanonbelöningar...Å NU skulle jag kolla av om all "kort" träning gett resultat?!?
Å jösses vad  BRA hon gick!!! Hon hade fullt fokus PÅ MIG & var MED mig hela banan!!!! Nästan så att på vissa ställen hade för mycket "go" i sig...hon började tom att hoppa/skutta?! Mitt fokus låg fullt ut på att hon skulle TYCKA det var superkul att köra med mig & i dag tror jag allt att det lyckades!!!
Såååå KUL, faktiskt med en övertaggad Trizz på Rallybanan!!!
Körde banan 3 gånger & hon gick bara bättre & bättre & det utan att tröttna, tjohoo!!!
Camilla tyckte hon gick BRA & snyggt & det var så himla KUL att höra då det bara strulat för oss på Fortsättningsbanan...
Vilken KÄNSLA det var i dag att köra Trizz!!! Kände verkligen att det var jag & hon & att all träning med korta pass & mkt kanonbelöningar gett resultat:) HÄRLIG hund jag har:)
 
Rolig bana var det oxå men jag har tyvärr inget banritningsprogram så jag kan inte lägga ut banan här...:(
 
Breeze: Tränade ju AGILITY med Jörgen & enligt rapport gick det BRA! Breeze strulade däremot i h slalom?!? Hmmm hon gick tydligen ut för tidigt...Men allt annat hade funkat kanoners, KUL!!! Han var nöjd efter dagens träning & det är roligt att höra, bådar gott inför Lördagens TÄVLING!!!
 
Det var extra KUL att se Nybörjarkursen i Agility på klubben, många ekipage var det:) Bådar GOTT för klubbens framtid...SNART kan vi även sätta i gång dom högre klasserna i agility:) För planerna börjar torka upp ordentligt KUL!!!
 
På väg till Stugan passade vi på att handla jord & Penseér som jag sedan planterade i min Välkommen låda:)
Ska även plantera MASSA tagetes vid min ros så att jag förhoppningsvis slipper alla förbannade bladlöss:(
 
Måndagmorgon & hela Sheltieligan fick stanna kvar på landet...Är alltså hundfri, men jag åker ju ut till stugan i gen på Valborg:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0