En härlig dag med bla jogging & en fästingjävel på mig!!!

I morse traskade jag ut med Sheltieligan vid ca 05.30, såå skönt:) Alldeles tyst förrutom alla fåglar som kvittrade...
 
Gick Viltparksrundan & HÅLL i er JAG joggade 4 pass!!!! Eller joggade & joggade jag lyfte fötterna fortare än normalt & JA det blev Jogging av det hela:) Hundarna fattade INTE vad som pågick ha ha...Men efter pass 2-3 så hade dom slutat med att agera studsbollar bredvid mig "leeeer"...Dom är bra roliga, men å andra sidan är dom faktiskt vana vid att JAG hittar på massa konstiga annorlunda saker på våra promisar:) Dock ingår INTE jogging i deras "kanske" aktiviteter ha ha...
Vågar INTE säga att det kommer hända igen...Men jag HOPPAS!!!
Ont som f.n fick jag men det var bara att bita ihop suck...
 
Väl tillbaka vid stugan på rekordtid kan jag lova:) Så belönade jag mig själv med ngt supergott, japp det blev ett Latte på 180 kalorier, ljuvligt:)
Inte helt fel att sitta ute på tomten & bara njuta av dagen...Fortfarande alldeles tyst...Hundarna fick leta korvbitar, dom som blev över från gårdagens agilityträning:)
 
Vi har varit ute mest hela långa härliga dagen....Breeze & Trizz var tom ute i vattnet, ända upp till magen..
 
Tyvärr så hittade jag en fästingjävel på MIG!!! Som tur var kröp den fortfarande:( Tvi fan, årets första på mig men helt säkert inte den sista:(
 
Breeze har ju redan haft 2 krypande & en som satt fast:(
 
Nu måste jag fundera ut VAD jag ska sätta på dom för medel?!? Å KANSKE att även JAG måste gå & ta en spruta suck...
 
Njut av era hundar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0