Nästa Rallytävling med Trizz är i Bastmora den 16/9

Nu har jag 1,5 vecka på mig att TRÄNA Trizz till nästa Rallylydnadstävling som blir på hemmaklubben ute i Basmora den 16/9. Det är 47 anmälda....HOPPAS att ALLA får tävla:)
 
Känns ganska OK att "bara" ha en hund att fokusera träningen på...Breeze ska ju inte tävla förrän den 30/9 på Norsborgs LKK, Trizz ska oxå tävla då....
 
Måste TRÄNA mycket med Trizz, nu ångrar jag mig grymt att jag INTE tränade tävlingslydnad med henne:( Ja ja bara att gilla läget. Men jag känner att jag har så mkt "gratis" med Breeze som är en fd hmmm tävlingslydnadshund. Nästan så att jag känner för att börja med lydnad igen..Både med Breeze som är i klass 2 & så debutera med Trizz i klass 1. Får se om jag orkar träna in lydnadsklass 1 momenten på Trizz under vinterhalvåret...Breeze är nästan redan klar att starta i klass 2, dock behövs det så klart TRÄNAS. Men jag tror att grundträningen på momenten sitter...
 
Ska ta mig i kragen & TRÄNA VARJE DAG fram till tävlingen den 16:e. TUR att jag har en så bra plan hemma att träna på:) Har ju oxå en stor bra gräsplan på landet, bara 50 meter att gå.Har dock inga skylthållare men det funkar bra att träna utan oxå:) Momenten tränar jag ju ändå separat & upprepar dom 3-5 gånger. Å som sagt då behövs inga skyltar...
 
Är oxå liiite sugen på att träna upp Milloo i Rallyn...men i helgen ska han i väg till Bollnäs & tävla agility med Ingrid:) Får se OM jag sätter igång med honom under vintern...
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0