Ännu en bra dag på klubben

Det är ju sååå himla SKÖNT att ha möjlighet att tillbringa en underbar höstdag på klubben med Sheltieligan:)
Dagens plan var att Lena från Honeybrook skulle komma med 4:a av sina Sheltisar...Å sedan så skulle vi aktivera våra hundar med bla Rally & Sakstövning:)
 
Byggde upp banan från i Söndags som jag fortfarande hade i huvudet hi hi hi....Slutet blev dock lite annorlunda eftersom att det råkade stå några träd i vägen...
 
Breeze fick som vanligt börja eftersom att hon...visst är en Rallystjärna "leeer" nä nä utan bara för att hon blir ngt lugnare efter att ha fått köra:)
Hon har superkontakt med mig GILLAS men...tyvärr taggar hon i gång liite väl mkt när det är Spring:( Ja ja hellre en övertaggad än en undertaggad.....
 
Trizz gick BRA men....hon låg INTE kvar på Sitt-Ligg-Gå runt:( Fick göra om flera gånger innan hon fixade det suck...Ännu ett moment jag måste TRÄNA på...Men jag tror kanske att hon är lite för känslig på hur jag går runt, tyckte att jag märkte en viss osäkerhet när jag "stampade" till på sista steget...Måste vilket fall som ha det i bakhuvudet....
 
Milloo ja vad säger man? trots 2 löptikar så VILLE han som vanligt jobba GILLAS men han skällde hela tiden & det brukar han inte göra...Skyller på löptikarna:) Men annars så gick han OK!
 
Självklart fick även hundarna leka/busa/rusa av sig medans vi traskade runt....Sedan gjorde vi en enorm stor ruta som vi skulle köra Sakstövning i....
 
Breeze fick börja & jag gick ut & la 2 saker. Pang så drog hon ut & hämtade dom en i taget:) Sedan la jag ut 4:a saker & samma sak, hon verkligen racade ut & jobbade toppenbra!!!
 
Trizz fick leta & hämta 2 saker & jösses vilket racer:) Det gick så fort & säkert STOLT!
 
Milloo hmmm visst han drog ut & tog UPP leksaken men sedan släppte han den & var i sin egen lilla värld av löptiksdoft..."leeer" Nä han är faktiskt inge duktig på just Sakstövning, men det beror helt på att jag inte alls lärt in det med honom...men jag skyller allt liiite på att det var löptiksdoft i hans näsborrar i dag:)
 
Avslutade åter igen med att hundarna fick busa av sig:)
 
Ja åter som sagt en BRA dag på klubben & jag tror nog att även Sheltieligan var nöjda i allafall för stunden:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0