Ännu en bra hunddag med både agility & rallyträning

Den här måndagen hade vi TUR med vädret, jag & Elisabet:) För som vanligt så var det Rallyträning som stod på schemat...för alla våra Sheltisar:)
 
Jag var lite tidig så jag passade på att bjuda min Sheltieliga på Agilityträning! Jubel kan jag lova "leeer"
 
Agility med Breeze: Slalom ingångar från "konstiga" håll: Började BRA men ju mer taggad hon blev ju mer började hon slå över...Fick då ta en paus & så började vi om. Före pausen var fel % alldeles för hög:( men den sjönk....
Jag stod i princip i mitten av slalomet & skickade in både höger & vänster...Väl i slalomet gick det i 100 knyck:)
Kontaktfälten klarade hon galant:)
 
Agility med Trizz: Hon börjar få upp mer & mer säkerhet i slalomet GILLAS! Å då kommer även farten...lite lite snabbare/säkrare tycker jag att hon blivit. Det går åt rätt håll känns det som.
Även hennes kontaktfält gick kanoners:)
 
Agility med Milloo: Slalomet med Mille går BRA! Det gäller att våga släppa på, då går han som bäst:)
 
Sedan var det åter dax att låta alla sheltisar rusa av sig...innan vi byggde en Rallybana.
Banan vi fick ihop kändes riktigt BRA & den var rolig att köra:) den innehöll alla dom skyltar vi tycket att vi behövde träna lite extra mkt på...dvs nästan alla ha,ha,ha...
 
Rally med Trizz:
Som vanligt är hon lite off dom första skyltarna...vet inte hur jag ska lösa det?! Men sedan kom hon i gång & jag var nöjd:) Visst hon är inte lika super som Breeze men men....går hon som i dag DÅ blir vi godkända..
Med Trizz MÅSTE jag jobba mer aktivt själv utan att för den delen frånta henne intiativet..Känns lite som om jag vill mer än hon hmmm...
Körde banan 2 gg & ja jag var nöjd med bägge rundorna:)
 
Rally med Breeze:
Körde samma bana med Breeze men jag "Bbytte" ut skyltarna till dom svårare...Å jösses vilken Rallystjärna hon är!!! Hon var precis lagom taggad & helt fokuserad på mig & på det hon skulle göra..Bara ÄLSKAR henne!!! Sååå KUL med en hund som bara älskar att jobba & att jobba MED mig:)
Men...som vanligt då & då strulade hon första gången vid 1-2-3 steg bakåt:( Första gick bra, vid 2:a började hon dra sig till min vänster sida & vid 3:e var hon vid min vänstersida:( Fick styra upp henne & vid 2:a försöket gick det bra pust..Det MÅSTE ju gå bra redan vid första...För övrigt var jag SUPERNÖJD!!!
 
Rally med Milloo:
Det känns som om Mille tappat lite av sitt driv...suck! Vet inte om det beror på mig & att jag har satt för höga krav på min prins...Krav som han inte riktigt kan leva upp till?! Men jag tycker ju att vi mer eller mindre leker fram vad/hur han ska göra....Å i Rallyn får man ju jobba med kropp & röst, vilket ju skulle passa Mille igentligen. Eftersom att han inte har ett fotgående vilket han ju inte behöver men han försöker...Eller så har jag för stora krav på hur JAG vill ha det?!? Hmmm får ta mig en funderare...
Men jag var ändå rätt nöjd med honom:) Han försökte jobba men jag kände endå att jag fick jobba fram honom...Så i det stor hela så skötta han sig bra, skyltarna fixade han så där var jag nöjd:)
Får nog plocka fram köttbullarna till nästa träning:)
 
När vi hade plockar undan ALLt från planen släpptes alla sheltisar fria...Sedan åkte vi ner till stan & köpte varsin Pleska som vi åt sittandes utmed Kanalen i SOLEN!!! En BRA hunddag:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0