Träningsuppdatering

Det får nu bli en sammanställning i klump av dom träningar som jag hunnit med sedan sist....
Minst 2 dagar i veckan har det blivit Rallyträning ute på Södertälje Bk´s planer...Mitt fokus just nu har mer eller mindre "bara" varit på Milloo..Han ska ju tävla nybörjarklass 1/12 i hemma ridhuset i Viksberg:) Men självklart har även Breeze &Trizz fått träna Rally:)
 
Milloo: Min Prins verkligen vill träna oftast i allafall...Tyvärr så är han skott berörd till 1000 vilket gör att han inte alls funkar när dom skjuter:( det har dom vid ngt tillfälle gjort & ja då är det bara att låta honom vara...
Men däremellen så har han jobbat på bra!!! En period hade han dock helt glömt bort hur man gör när man sitter!?!? Å vi som fick så fina ord för vårat 1-2-3 bakåt i Katrineholm, ja det momentet har INTE alls funkat:( Men nu sista veckan så verkar popcornen ha poppat klart för NU så sitter han i alla positioner samt att 1-2-3 bakåt (peppar,peppar) har funkat!!!
Å GLÄDJANDE nog så har dom tagit emot alla anmälda till Rallytävlingen den 1/12!!! Tjohooo!!!! Hade annars varit typiskt om vi blivit bortlottade till den enda tävlingen vi faktiskt kan gå till hi hi hi...Men som sagt vi kom med i den första gruppen, antar att det blir en tidig morgon....
 
Breeze: Min lilla arbetsmyra, hon bara vill jobba! Hon blir lätt lite väl taggad men hellre det...Har dock fått bort nypandet i mina ben men däremot så går hon lätt upp i skall suck...Har även börjat jobba henne på höger sida. Döpte höger fotgående till "Toff"....Så ja nu ligger mkt fokus på just den träningen. Dels att hon ska gå fint, Toff, sitta när jag stannar,snurren & hoppet. Allt på höger sida. En utmaning, men det är KUL med ngt nytt:)
 
Trizz: Hmm med henne känns det mer & mer återigen att vi inte riktigt är på samma plan:( I bland går hon BRA & så i bland bara vill hon inte jobba alls med mig...Ngt frustrerande kan jag säga. Kallar henne min Blocket hund, hotar med att hon snart hamnar där...
Funderar mycket på VARFÖR det är som det är & VARFÖR det blir som det blir, men ännu har jag inte kommit på VAD det är som gör våran relation till vad den är...Känns vilket fall som inte speciellt kul...
Ja just nu går ju mina tankar i lite olika banor gällande Trizz & hennes framtid...Lär återkomma i ämnet.
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0