Den närmaste framtiden för Sheltieligan

Ja jösses snart är 2012 slut...å även då tävlingssäsongen.
 
Den enda hund som har en start kvar är Milloo, nämligen Rally nybörjare 1/12 i Viksbergs ridhus i Södertälje=hemmaplan! Inget mer inplanerat för hans del...
 
Breeze: Inga tävlingar mer detta år, däremot så ska Jörgen tävla klass 3 hopp & agility i Kista i januari. Förhoppningsvis hinner dom med några träningar oxå:) Breeze ska oxå snart löpa hoppas jag...
 
Trizz: Inga fler tävlingar i år. Förhoppningsvis ska även hon snart gå in i löp...
 
Min träningsplan
 
Rally: Ska försöka att hålla i gång träningen under vintern med alla hundarna. Minst 2 dagar i veckan & då gärna 1 dag/veckan i ridhus.
Mål: Att Breeze ska vara tävlingsklar i Avancerad klass i vår/sommar, Milloo ska få 3 godkända i Nybörjarklassen & KANSKE även att jag tränar upp honom till Fortsättningsklassen. Trizz hmmm ja mitt mål VAR att träna upp henne till Fortsättningsklassen & att sedan tävla i vår/sommar men men vi får se hur det blir med det. Kommer att ligga lite lågt med henne ett tag.
Kommer även att tillsammans med Breeze ingå i ett utbildningsprojekt i Avancerad & Mästarklass ngt som jag verkligen ser fram emot! Vet dock inte riktigt när det sätter i gång...
 
Agility:  Inga direkta planer. HOPPAS dock att Jörgen tar sig an Breeze & dom andra ja vi får se hur det blir OM det blir ngn mer agility för dom...Måste hitta ngn som vill/kan satsa på dom, själv så har jag insett att jag INTE kan köra dom:( Så himla trist men men kroppen säger ifrån & ja det är bara att gilla läget suck...
Mål: Att KANSKE hitta några/någon som vill träna/tävla alla mina hundar....
 
Viltspår: Även här säger min kropp ifrån:( Hade hoppats kunna köra Breeze & Trizz i Öppenklass men dom planerna har jag lagt på hyllan....
 
Det stora förrutom Rally´n kommer att bli att hålla hundarna i bra kondition, med många långa promisar i olika terräng. Naturen är ju full av träningsredskap:) Å när snön kommer ja då ska vi ut i skidspåret & även pulsa i snön:) En del backträning blir det som vanligt & även en del jobb i sandtaget. Så mkt cykling lär det väl inte bli mer i år...Självklart ska hundarna få så mkt mentalträning som det bara går, dom bara älskar sina många aktiveringsleksaker:) Vissa dagar kommer dom säkerligen att ha tråkigt men min förhoppning är ju att dom dagarna ska vara få...:) Mille kommer oxå att få flytta ut till landet under Smällarperioden...Hoppas dock att den blir kort. Vill ju allra helst ha min Prins hemma:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0