Rapport från Rallylydnadshelgen

Jag & Breeze har nu gått en helgkurs i Rallylydnad på hemmaklubben, Svenska Hundklubben i Södertälje.

Långa dagar var det för vi började ju redan kl: 08.30 6 sedan höll vi på till kl: 16.00 inkl bla lunch som ingick GILLAS! Å gott var det oxå...:)

Japp det blev min Breeze som fick hänga på...kände att jag vill hitta ngt som hon & jag kan göra ihop...Visst träna lite agility kan & gör jag men jag fixar ju inte hennes tempo på en bana:(

Hade ju inför helgen pluggat skyltar så att jag nästan drömde om dom..."leer", det var nog TUR för det var mycket att hålla i minnet...Å inte bara i minnet jag skulle hålla koll på fötterna oxå ha,ha,ha...Men det gick faktiskt ganska OK, stå still kan jag ju:) För det lärde dom oss att när jag/vi väl stannat så STÅ still med fötterna annars får man avdrag & det vill man ju inte ha!

Oj oj oj vad vi blev matade med både massor av teori samt god mat:) Tiden bara rusade i väg & det blev bra fullt i huvudet kan jag lova...Vi varvade teori med praktik & det var HIMLA KUL! faktiskt....:)
Kände redan efter första dagen att nu jäklar KÖR VI!!! Så när jag väl kom hem så...anmälde jag mig & Breeze till 3 Rallylydnadstävlingar...& den första är i Norsborg den 27/5...Lika bra att köra på....

Andra dagen var lika BRA som den första:) Vi delades in i två grupper som skulle planera & bygga en Nybörjarklass bana...det var INTE lätt på pappret men som tur var så var det mkt lättare att bygga den på planen...Vi i gruppen fick bara lite mindre tillsägelser om bla att skylarna stod lite väl tajt...Men vi fick till slut ihop en rolig bana som den andra gruppen skulle börja att köra. Sedan körde vi deras & sedan vår egen.

Kursens slutmål var att vi alla skulle köra en Nybörjarbana som en inoficielltävling...gulp! Ja ja TUR att jag är en tävlingsmänniska:)

Banan kändes OK & vi fick såklart gå den innan det var dax att köra...Jag & Breeze hade startnr 3 av totalt 9.

Breeze kändes sådär lagom taggad, det är ju lite svårt att veta hur taggad hon behöver vara just på en Rallylydnadsbana...Själv så tyckte jag det gick bra för att vara första gången & så har vi ju inte heller kört "Rally" mer än i nästan 2 dagar...

Slutresultat: 84 av 100 Placering: 2 Godkända poäng!!! Godkända poäng är 70

Vi fick -10 pga av att Breeze slog ner rumpan i en snurr...& så någr minus pga av att jag hade för sträckt koppel...Ja ja är man lydnadsmänniska så är man..det tar nog ett tag att "tänka" om. För på Rallyn ska & får man ju peppa, ge muntlig uppmuntran, byta koppelhand mm mm ngt man INTE får på lydnade. Å så ska jag vara lite roligare på banan...Hmmm det var det där med lydnadsmänniska...Har en hel del att jobba på...

Avslutade med prisutdelning & vi fick en blå rosett & en påse hundgodis:)

Vill verkligen TACKA våra suveränt duktiga instruktörer:
Agneta Kaveryd, Camilla Weissbach & Susanne Klaasma

TACK
oxå för god mat!

TACK Agneta & Mari för att jag & Breeze fick lifta mer er!

TACK Clary för att du tog hand om min Trizz!

TACK Svenerik för att du hade min Milloo!

HOPPAS att vi syns på "Rally" planen!!!

Själv så ska jag & Breeze tävla på följande platser:

Norsborg 27/5 starnr 26 av 39
Nacka samt Gnesta Trosa men ännu vet jag inte om jag kommit med...

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0