Träning i hundmöten

I onsdags kväll så var det dax att min Sheltieliga skulle vara "statister" när Carina skulle träna sin Nova i hundmöten.
Vi träffades i Bergviksparken & jag & Ligan bara gick runt & "mötte" Nova från olika håll. Kom på att jag kunde binda upp mina hundar så att det blev en slags korridor som hon kunde gå igenom. Funkade bra då mina hundar var lydiga & tysta:) Ja Breeze gläftse till en gång när jag tog Milloo & gick ett varv för att möta Nova...För Nova tycket att Milloo var "läskigast". Antagligen för att hon inte träffat på honom så mkt på länge.

Men det var himla KUL att se att det blivit så mkt bättre, så...bra jobbat Carina & Nova!

Det är faktiskt även bra för min Liga att träna på dessa möten, för trots att dom inte har några problem med det så..blir dom allt lite trötta av att vara "statister":)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0