Nu har jag badat hela Sheltieligan.....

Ja jösses vad jobbigt det var att bada alla 3 men oj vad välbehövligt:)

Morgonen började tidigt trots att det var lördag...men då är det som allra bäst att gå med hundarna för man möter ingen eller iallafall nästan inga andra:) Gick ner till stan via Kanalen & sedan tog vi bussen hem....Kände att turen på ca 1 timme & 40 minuter var mer än tillräcklig både för mig & Breeze...
Vi gick inte fort  & så passade jag ju såklart på att göra lite olika övningar med främst tjejerna, Milloo är mer intresserad av att kolla läget & det fick han göra:) Tjejerna däremot dom VILL gärna hitta på olika saker & för det få belöning...Ja inte jobbar dom för någonannan än för sig själva inte ha,ha,ha...nä nä dom jobbar för en GODbelöning i dag i form av Schmackos.




Började med Milloo han är ju "jobbigast" för att han har mest päls...Å han fick även massage genom att jag satte på masagen på duschmunstycket, det gillar han, då står han helt stilla & nästan jobbar emot.

Sedan var det Trizz, & tur då att jag komo i håg att ändra tillbaka munstycket för hon gillar inte att få dusch massage....Men oj oj oj vad lätt det gick att bada henne:) Kan kanske bero på att hon knappt har ngn päls....Trizz är den absolut lättaste hunden att bada hon kommer snällt & går utan tjafs in i duschen & så står hon snällt kvar under hela tiden GILLAS!

Sist ut var Breeze & hon var nog den allra skitigaste av dom...+ att hon var den jobbigaste att bada....Mycket päls & i dag ville hon inte riktigt vara med..Undrar så om hon har ont?!?! Inget som hon direkt visar när man klämmer & känner men å andra sidan så brukar hon ju inte visa att hon har ont suck...Nåväl ren blev hon i allafall:)

Efteråt känns det i hela min kropp, knappt att jag kan röra mig men....hundarna är RENA!!!! Det var som sagt verkligen välbehövligt.....
Så...nu luktar alla mina godingar banan:)

Passade på att borsta dom när dom var hyffsat torra...DET skulle jag gjort ute för jösses vad hår det lossnade:(



I kväll åker fästingmedlet på...har redan plockat 11 fästingar på dom:( Peppar peppar ingen på mig...ännu!!!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0