Rallylydnadstävling med Breeze i Nosborg

Ja då var der dax att debutera i en helt ny gren för min del, rallylydnad klass Nybörjare.
Tävlingen gick av stapeln på Norsborgs lokala kennelklubb.

Typiskt så löpte Breeze så jag fick starta sist, men å andra sidan så hade jag en hel inhängdad helt för mig själv att träna på. Kunde i allafall rasta av henne utmed "vägen" men sedan fick jag inte gå in på planen förrän det var min tur att tävla...
SOLEN sken & vädret var kanoners, kanske lite väl varmt "leeer"...Våran banvandring var efter att dom första 18 tävlat klart....fördelen var ju att jag då kunde titta på många ekipage...banan var helt OK, ganska rolig men med en hel del snurrar.
Gick banan hela tiden, skulle ju INTE missa ngt pga av att jag inte lärt mig banan...
Ja då var det då våran tur att köra, Breeze var lite nosig när hon väl fick komma in på planen...fick väcka upp henne lite att Hallå! Di ska fokusera på mig & inte på alla dofter...
Allt kändes HIMLA bra när vi gick in & det gick kanoners sisådär lite mer än halva banan....Sedan fick JAG ngn form....solsting "fniss"....Missade ett steg på 1-2-3 bakåt, hade fullt upp med att ha koll på Breeze....Sedan på allra sista så skulle hon gå RUNT bakom mig & jag började med att ta in henne till VÄNSTER hmmmm fick lite släpp där & kom på att det var fel men då blev det lite strul så jag lät henne gå in fot vänster & sedan var vi i mål. Visste nu att jag redan hade -10 poäng x 2....Men skulle det räcka till Godkänt som är 70 poäng!?!?
Eftersom att jag körde sist så dröjde det ju inte så länge tills det var dax för prisutdelning...
 
Stod & väntade med spänniing på reslultaten tillsammans med Ulla(Gloria) & när tävlingsledaren sa att " nu kommer dom med resultat" så sa Ulla att grattis då är du godkänd! Jippie!!!!

Men snacka om att det var på håret.....fick nämligen exakt 70 poäng!!! Godkänd alltså!!!!
Ja då hade vi vår första godkända!!! Fick en fin plakett:)
Nu är det "bara" 2 godkända reslutat kvar sedan har vi våran titel!

Jag var jättenöjd med Breeze, skyller absolut inte på henne:) felet var helt å hållet mitt & SOLEN då "leeer" Hade Jag inte fått en släng av solsting DÅ hade vi haft minst 90 poäng....Nästa gång DÅ ska jag hålla mig i skinnet...

Det var även första gången jag var på Norsborgs Lokala Kenneklubb & ALLA var väldigt trevliga:) Dom hade även ett himla fint klubbområde...Dit kommer jag gärna tillbaka & tävlar...

Nästa tävling blir i Nacka den 16 juni, därefter på Gnesta Trosa BK den 1 juli:)

Men däremellan ska/måste vi träna...Har redan skrivit ut skyltarna & hur man gör dom i Fortsättningsklassen. Förhoppningsvis så paras ju Breeze & då OM allt går som det ska så får hon "vila"  DÅ planerar jag att TRÄNA upp Trizz:) Tror absolut att hon skulle tycka det var KUL att få träna Rally med sin matte:) Om jag hade tid så skulle jag fasiken även börja med Milloo...skulle vara KUL att även göra ngt med honom men...ja kanske senare...

Nu är det ju mer eller mindre bestämt att vi ska träna varje Onsdag kl: 18.30 på klubben i Bastmora. Ska bli KUL! Hoppas att många kommer:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0