Rally lydnadsträning på klubben

I Tisdags var det dax för den allra första öppna rallylydadsträningen för mig & Breeze:) Som TUR var så kom även Camilla, Ulla & Margita:)
Vi byggde en Nybörjarklassbana, men jag började att träna lite enskilda moment vid sidan av...Känner att jag måste fokusera på:

Ingångar nos mot nos dvs att dom blir raka
3 steg bakåt dvs att JAG har koll på stegen, inga halvsteg...
Ståendet från ligg dvs att jag inte rör vid hennes nos

Körde sedan banan flera gånger med STOR hjälp av tjejerna som tittade på & som gav BRA feedback!!! GILLAS!

Tror dock att jag är lite seg vad det gäller att få till dom däringa rackarns 3 stegen bakåt...HUR svårt är det igentligen att INTE ta halvsteg????? Skitasvårt...ibland:( men men det är bara att träna vidare...

Testade även att köra Trizz lite vid sidan av...men hon är alldeles för otränad...visst fotingångar har hon & dom är snygga:) Men ingenting annat har hon...MÅSTE sätta igång att träna henne för jag har anmält henne till Rallylydnadstävlingar i Augusti & september:)

TACK Ulla, Camilla & Margita för HJÄLPEN!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0