Rally lydnadstävling med Breeze i nybörjarklassen i Nacka

Tog med mig alla tjejer till Nacka, lämnade Milloo hemma...3 hundar fick räcka...

Åkte som vanligt i god tid så att jag bla hann rasta tjejerna ordentligt innan det var banvandring. Hade ju startnr 12 så jag var alltså i första Banvandringen...
Banan kändes himla "lätt", kanske beronde på att 3 steg bakåt INTE var med ha,ha,ha....

Värmde upp lite med bla ingång framför & några snurrar på stället....Breeze var som sagt taggad & gav några skall

Startnummer 12 hade vi jag & Breeze:) Banan kändes lätt troligen beroende på att mitt "hat" moment 3 steg bakåt inte var med "leeer"

Under själva banan så kändes det himla BRA!!! Det enda lilla var att Breeze gav ett skall inför enkel slalomet....Kändes himla himla BRA när vi kom i mål:)

Hon är ju bara för DUKTIG min Breeze:)

När vi var klara så tog jag ut Trizz & Milli från bilen & gick en ngt längre promis med dom....Sedan satt vi & kollade lite innan det började droppa....Så då fick hundarna gå in i bilen & jag satte mig i klubbstugan. Å sedan var det bara att vänta & vänta på prisutdelningen....

     

Det var ju 50 startande i Nybörjarklassen så det tog sin lilla tid...Klubbstugan var helt proppfull med folk vid prisutdelningen...
Dom började som vanligt bakifrån & jag hade ju absolut ingen aning OM hur det hade gått....insåg iallafall att vi var Godkända:)

Men det visade sig att vi hade fått 100 poäng dvs maxpoäng= direktuppflyttade till nästa klass & att vi VANN klassen!!!
Ja vi delade 1:a platsen med 2 andra men vad gör det?! VI VANN, tjohoo!!!!! Vilken DUKTIG hund jag har!!!!
Ja det blev alltså inga noteringar i protokollet:)

Domare: Liss-Britt Elegård

1. Marie Grundsten Honeybrook Caribbean Mermaid Södertälje BK 100.00 Max Shetland sheepdog

Vi VANN en 3 kg foder säck från Purina pro Plan & så en skål med hundgodis samt en rosett:)



Jo domaren hade skrivit några egna snälla kommentarer till mig & Breeze:)

En STOR Eloge till Nacka BK som arrangerade dagens Rally lydnadstävling!!!

Men trots att vi nu är uppflyttade till Fortsättningsklassen så kommer jag ändå att tävla i Nybörjarklassen i Gnesta 1/7. Vi ska HA Rallylydnadstiteln "leeer"

Tyvärr så kräktes Milli i bilen både till & från Nacka:(

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS! Vilken tävlingsmänniska du är! Själv får jag bara hjärnsläpp.



Kram

Lotta med Lapparna

2012-06-19 @ 20:58:14
URL: http://press.com
Postat av: Marie G

TACK!!! Ja men jag ÄLSKAR att tävla:)

NÄR ska vi träna Rally??? "leeeer" Anmäl dig till en tävling så att du kommer i gång!!

Kramisar

2012-06-20 @ 21:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0