KM & Sörmlandscupen på södertälje BK

Ja då var det dax fö KM & första deltävlingen i Sörmlandscupen på "hemmaplan" dvs på Södertälje BK.
Min plan var att bara köra Trizz men när jag såg banan så tänkte jag "vad fasiken, jag kör Breeze oxå"
Ingrid skulle köra prins Milloo:)

Hade startnummer 3 med Trizz, men jag han värma upp oss precis som jag vill...Hon kändes taggat, KUL!
Vi började med agilityklass, en ganska "lätt" bana ritad av Jörgen.
Å det kändes BRA tillbörjan men sedan så kände jag att Nix jag ger upp...Så ska jag absolut INTE känna men när hon sprungit förbi 2 hopphinder så kände jag så...Men självklart tar jag HELT på mig det! JAG måste JOBBA mer aktivt, vara mer MED henne! Trizz jobbar BRA & har sug men, hon behöver sin matte me sig på banan....

Resultat KM & Sörmlandscupen Agilityklass

Trizz förare jag DISK
Breeze förare jag: 5 fel tid, Placering:

Resultat KM & Sörmalndscupen Hoppklass:

Trizz med förare jag: DISK
Breeze med förare jag: 0 fel, tid:, placering 4.a

Sedan var det dax för Ingrid & Milloo i agilityklass...Bitvis var det riktigt riktigt BRA men tyvärr så hoppade Milloo av gungan i 100 knyck & direkt efter så bromsade Ingrid vilket resulterde i sk bita i gräset...Men det gick bra för bägge:)

Sen var der dax för DEBUT för mig & Breeze:) Jag har aldrig tidigare tävlat min agilitystjärna men nu i kväll var det dax!!!!
Oj vad DUKTIG hon är, min Breeze:) Hon drog ju såklart ifrån mig men väntade snällt på vad hon skulle göra...Tyvärr så fick vi 5 fel, vet tyvärr inte vart:( Men domaren dömmr som Ingela sa...."fniss" jaja jag var i allafall SUPERNÖJD över att ha kommit i mål med bara 5 fel i våran allra första gemensamma start!!! Tjohoo!!!!

Därefter var det banbyggnad & även hoppklassen hade Jörgen ritat:)

Jag & Trizz hadde även nu startnummer 3 & även denna gång så kände jag....ngn form av hopplöshet,suck! INTE rätt mot Trizz...För hon var bitvis riktigt DUKTIG men så i slalomet så gjorde hon fel 2 gånger...Å jag vet att jag skulle jobbat mera...Tack Ingela för att du skrek på mig att JOBBA!!!

Men det BÄSTA av allt var att Trizz i bägge loppen tog sista hopphindret & sedan drog & letade efter godispåsen:) men den hade jag för säkerhetsskull i fickan, men när hon drig framåt slängde jag den åt henne:)

Milloo & Ingrid var nästa ut på banan & även i detta lopp så såg det bivis riktigt BRA ut!!!Men nu MÅSTE vi få till några gemensamma agilityträningar:)

Allra sist så var det alltså jag & Breeze i hoppklassen....Å jösses vi körde ett NOLLAT hopplopp!!! Jippie!!!!
Loppet kändes himla BRA men självklart så väntade hon in mig lite väl mkt...Det resulterade att tiden inte riktigt räckte till...Jo det räckte till en 4:e plats!!!!

Ett STORT GRATTIS till Conny som blev KM i small med inlånade Lady & i medium med sin egen Zaza!!!

Ja ja nu har jag iallfall insett att jag nog ska byta gren från agility till ja det får vällan bli rallylydnad...för fybövelen vilken satans smärta jag har efter dessa lopp:( Såååååå trist!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Eva o Leffe

Hej

Ja våra hundar älskar agility. :)

När jag tränade rallyl med Leffe på bruks så tittade han bortåt agilitybanan när vi skulle åka hem, det var tävling så vi kunde inte gå dit. Men jag har lovat att vi ska köra lite nästa gång. Vi ska åka till Eriksöre på Öland vid midsommar o där finns agilitybana.

Kram Eva o Leffe

2012-06-11 @ 15:13:28
Postat av: Marie G

Hejsan,

Tror inte jag skulle kunna träna Rally med Breeze OM dom körde agility på planen bredvid fniss....

Då blir det hundlyx när ni kommer till Eriksöre, NJUT när ni är på Öland!

Ge Leffe en godbit från oss:)

Kramisar från Marie & hela Sheltieligan

2012-06-14 @ 15:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0