En kanonkväll med Veronica Bache i agility!

Jaha allra sista kurstillfället med suveräna Veronica Bache....eller rättare sagt så var det ju en fortbildning för oss instruktörer inom Svenska Hundklubben:)

Kvällen gick mestadels i praktiska övningar & jösses vad mycket BRA tips jag fick på olika övningar!!! Veronica förklarar & visar så himla BRA!!! Jösses vad min apenna glödde:) För att inte tala om övningarna vi körde med hund GILLAS!!!

Jag har ju föärmånen att ha flera DUKTIGA agilityhundar & för kvällen valde jag att köra Breeze & Trizz:)

Breeze fick köra Lottas "hindersug" dvs som mest 4 hinder på raken, vilket hon fixade lätt som en plätt min lilla stjärna:)

Trizz fick sedan köra KLASS 3!!! övningen men eftersom att jag har ett BRA sug på hinder så FIXADE jag faktiskt av den!!! Oj vad det kändes BRA! Fan vilken duktig hund jag har!!!! Det var "bowling", blindbyte, ut runt hinderstöd mm....Jäkla rolig men SVÅR övning!!!

Trizz fick även köra slalomövningen & där ska jag peppa som fan innan jag släpper henne på slalomen & sedan har en mottagare som sitter i slutet. Blir det fel gör om...Däremot så gillade hon inte att jag höll i halsbandet:( Måste träna på det...Övningen ska göras från ALLA håll! Men Trizz ÖKADE farten GILLAS!!!

Sedan fick Breeze köra threadlen FAN vad DUKTIG hon var!!! Nästan så att jag rös...så duktig var hon min klass 3 stjärna!!! Även jag fick dock jobba lite med att visa rätt när hindren till slut stod tajt...

Avslutade med att Veronica visade MASSOR av olika övningar tex Jakko, bowling, blind osv osv...


Vi från Södertälje dvs Ingela & jag med Veronica i mitten. Saknas gör Annica

   

Ett STORT TACK till Veronica Bache för en BRA kurs!!!!

Innan kursen passade jag på att köra Milli på A-hindret, balansen & däcket. Däcket gick kanonoers, det har hon säkert gjort förr:) Även Balansen gick bra:) A-hindret tyckte hon först var lite konstigt men sen gick hon upp & gjorde 2 på & 2 av GILLAS!!!
Gick oxå runt på området på före & efter kursen med alla hundarna så att dom fick springa av sig ordentligt:)

Ja efter den här kvällen med Veronica så vill jag verkligen fortsätta att köra agility...men efter en jobbig natt & dag så är det bara att inse att min kropp inte fixar av att hålla på med agility:( Känns förjävligt, men men...

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0