Breeze är & tävlar agility i Sörmlandscupen med Jörgen

Har ju haft sådan himla TUR att Jörgen vill tävla min Agilitystjärna Breeze i hopp & agility klass 3!!!
I kväll är det debut för dom, nåja det är ju ingen officielltävling men det är Sörmlandscupen! I kväll är det Hölö-Mörkö som är arrangör. Jag bestämde mig för att inte följa med...känns himla trist när man inte kan köra själv:( Ingrid skulle köra Mille men bestämde sig för att träna sin Kajsa.
 
På lördag ska Jörgen tävla Breeze & Ingrid Milloo på Kringlan Cup. Den går av stapeln på Södertälje BK & jag ska vara domare...Hua ångrar mig enormt att jag Tackade ja till uppdraget...men men nu är det bara att stå sitt kast. Banorna är klara & jag kan lova att dom är ngt lättare än förra året. Då fick jag höra att det var för svåra banor i grundomgången...Ja ja dom låg på klass 2 nivå...
Förra året kom Milloo & Birgitta 2:a i finalen!!!
Det är alltså en Cup som först går i en grundomgång i hopp resp agility,sedan går dom 10 bästa vidare till en final oxå det i agility & hopp. Ja det BÄSTA ekipaget vinner Kringlan Cup!
 
På fredag skall banan & allt annat fixas inför Cupen...
 
Men först ska Breeze komma hem från Hölö-Mörkös tävling... HOPPAS det gått bra för dom:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0