Agilityträningstävling på SBK i Torsdags

Jag har ju en HIMLA TUR som har så trevliga & duktiga klubbkompisar som VILL köra mina agilitystjärnor:) Nu har nämligen Jörgen Niklasson lovat att köra min Breeze i klass 3 hopp & agility GILLAS!!!
Så just därför passade det ju TOPPENBRA att dom körde på träningstävlingen som var på SBK. Ja även Ingrid körde min Milloo:)

Själv så körde jag bara Trizz i slalom med klicker, gick rackarns BRA!!! Men...när hon väl kommit upp i galopp, ngt hon aldrig annars gör...så slår hon i benet i pinne & haltar:( Men antagligen så var det "bara" en reflexknäpp för jag kollade henne & då visade hon inget...Körde dock bara några gånger & ja jag kommer att köra några gånger med klicker. Enskilda hinder kommer jag så klart även fortsättningsvis att träna med min Liga:)

Jörgen skulle alltså för första gången köra Breeze. Antar att det är liiite annorlunda mot att köra Joplin:)
Men han gjorde det BRA! Lite samkörning så kommer dom att bli farliga, det kan jag lova:) Deras första start blir på Sörmlandscupen deltävling 2 i Hölö den 26/7. Samt Kringlan cupen & så klass 3 tävlingen i Gävle. Hoppas HOPPAS det går BRA!

Det gick även bra för Ingrid & Milloo:)

Efter en BRA träningskväll i BRA väder var det dax att packa ihop & åka hem...

TACK Jörgen för att du vill köra min Agilitystjärna!!!

TACK Ingrid för att du kör min Prins Milloo!!!

TACK oxå för liften!!!

Njut av era hundar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0