Semester i Skåneland

Hämtades vid tåget för direkt färd till Lillebror & hans 40 års fest/inflyttningsfest:) Efter en snabb dusch var jag som en ny människa igen....Vi fick helstekt gris med väldigt god potatissallad & såklart mkt dricka till:)
 
  
den goda grisen & så min Lillebror
 
Johan( "brorsan") & Svenerik
 
Stora syster & Lillebror:)
 
 
 
Däremot så kändes det i hela kroppen efter att ha blivit placerad på träplankor....
 
Under våran Skånetripp bodde vi på ett vandrarhem i Jonstorp, trevligt:)
 
Söndagen tillbringade vi mest i bilen, för vi drog till Tyskland för att...handla & handla gjorde vi:) Så nu är förrådet påfyllt igen.....
 
Helsingborg
 
   
På shopping i Tyskland:)
 
Måndagen ja då var vi verkligen turister för först åkte vi till Rekekroken där har jag varit en hel del som barn:) Lite nostalgi måste jag säga...
 
 
Rekekroken, såg sälar men han inte fota...
 
Sedan åkte vi till Kullaberg & Kullens Fyr oxå det lite nostalgi....fotade en del i blåsten men SOLEN sken så det var skönt ändå....
    
Kullaberg
 
 
 
Sofiero var nästa stopp, fint var det men man ska nog vara där i maj när alla rodedendron blommar....Men det var trevligt att strosa runt i slottet.
      
 
 
Därefter åkte vi in till Helsingborg & åt lunch på en uteservering nere i hamnen, urmysigt:) SOLEN sken & man trodde nästan man var typ i Grekland....
Avslutade dagen med att SHOPPA i på Väla shoppingcenter:) det blir FULLT i bilen hem..men men:)
Tråffade oxå Sandra & Patrick med "min" Pezto, men läs mer om det i ett eget inlägg:)
 
Innan det var dax att knoppa tog vi oss en drink:)
 
På tisdagen åkte vi hemåt....stannade till i Gränna där vi åt lunch & shoppade igen:) Köpte bla rökt sik & ngn Gränna röra till som var himelskt god:) Självklart inköptes även polkagrisar i olika smaker:)
 
Väl tillbaka i stugan så åkte jag direkt & hämtade hem Trizz:)
 
Ja det var den semestertrippen....
 
Njut av era hundar
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter som ni haft en bra semester i skåne!

Svar: Ja det var himla trevligt:) Skönt att komma från stan ett tag....
Marie

2012-07-30 @ 10:23:56
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0