Mina planer & förhoppningar inför 2011 för Sheltieligan & hur det gick

Ja som dom flesta så hade även jag olika planer för mina hundar i sheltieligan inför året 2011...Här nedan följer HUR det gick.....

Sindie: Att hon ska få hålla sig frisk & pigg, men för annars bara vara mestadels på landet & ha det bra....Hoppas givetvis på att få ha henne ytterligare ett år, min snart 13 åriga tjej:)
HUR DET GICK:   Året började bra, men tyvärr fick hon en hjärnblödning & samma dag som det hände valde jag att låta henne somna in...Hon blev 13 år & 8 månader. Nu är hon min Änglahund....

Breeze: Att det blir många friska & gärna blå valpar om sisådär 1 vecka:) Sedan vill jag gärna ha upp henne i hopp klass 3. Skulle vara KUL om hon kunde visa vilken stjärna hon är i klass 3. Planerar att anmäla henne till MH.
HUR DET GICK:  JA, det blev en blm (Blåndie)& en trf (Milli) tik den 3/1:) Nix det gick INTE att komma upp i hopp 3:an:( Försöken var goda men tyvärr så blev det 5 fel ett par gånger, men OM inte det blivit 5 fel DÅ hade hon VUNNIT (hon hade absolut BÄSTA tiderna!!!) dels med Birgitta & med Anders. JA Godkänt MH med skott:)

Milloo: Att han ska kunna gå Öppenklass i viltspår. Kanske att han får tävla lite mer i agility & då gärna ta sig upp i klass 2.
HUR DET GICK: Nix, ingen öppenklass eftersom att dom där jäkla smällarna återigen ställde till det:( Hade hoppats att han skulle fixa skotten men jag vill inte testa...JA, han fick tävla en hel del!!! Han kom bla 2:a i Kringlan Cupen med Birgitta, tävlade en hel del med Ingrid & så VANN jag agilityklass 1 i Katrineholm med min Prins, tog därmed sista pinnen & gick upp iklass 2!!!

Trizz: Tävla MER i agility & kanske plocka pinnar & ta sig upp i klass 2. Göra anlagstest i viltspår. Även hon ska jag anmäla till MH. Kanske kanske hitta en snygg & trevlig hane till henne?!? Skulle oxå gärna vilja kunna gå ngn agility kurs med henne.....
HUR DET GICK:  JA, vi tävlade en hel del, när min kropp fixade det..JA, vi fixade sista pinnen & gick upp i agilityklass 2:) & så blev vi KM i SHK, Södertälje + Riksmästare i agility i Svenska Hundklubben:)JA, hon fixade Godkänt anlagstest i viltspår med full poäng:) JA, hon fixade MH´t + skotten:) JA, hon parades med Krille& hon födde en trf tikvalp ( å en blm hane som tyvärr inte klarade sig) den 29/12:) JA, jag gick agilitykurser bla för Veronica Bache, Anna Muller & Linda Borneland:)

Ja jösses när jag ser det så här så ser det ju riktigt BRA ut, ja förrutom då att min älskade Sindie fick bli min Änglahund...

Nu måste jag fundera ut OM jag ska göra upp några planer för 2012....Återkommer

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0