"Långpromis" med Breeze & Trizz

Trots att min skitkropp INTE vill vara med:( så bara kände jag att tjejerna bara MÅSTE få sig en ordentlig promis...Vädret var ju helt OK, ganska skönt...

Tog med mig den allra i mitt tycke bästa godispåsen som jag fyllde med Smackos. Passade på att under promisen både slänga den i djupsnön & så så lägga den på olika ställen så att tjejerna fick leta efter den. Det blev både på stubbar, på stenar, 4 kantiga stenbumlingar & på några trädgrenar. Dom bara älskar att få leta, att få jobba för sitt godis:)

Breeze går superfint "fot" så fort hon vet att godispåsen är med...Har ju belönat henne när hon sökt upp min vänstersida & när hon går i fotposition. Kan lova att hon har ett snyggt fotgående 100 talsmeter i följd:)

Belönade även Trizz när hon kom upp på vänster sida. Önskar ju verkligen att JAG fixade att köra henne i lydnadsklass 1 under året. MÅSTE ju "bara" få tillbaka mitt driv för att träna lydnad....Det var ju på G efter förra sommarens kanonlydnadsläger i Högsjö. Men efter att ha kommit hem så ja då höll jag på ett tag tills det bara rann ut i sanden. Blir lätt så när man inte har ngn att träna med..

För som det känns nu med min jäkla skit kropp så tror jag INTE att jag kommer kunna köra Trizz i agility:( Känns för jävligt men när jag knappt kan gå utan att svimma så ja då känns det INTE troligt att det kommer kunna gå att köra ngt med henne....Blir deppig bara att tänka på det:(
Mina tankar går faktiskt allt oftare nu i omplaceringsbanor....Får nämligen så himla dåligt samvete av att inte aktivera dom så som jag önskar! Vet att dom skulle ha det så mkt bättre om dom hade en frisk matte....En matte som kunde vara fysiskt aktiv & inte som nu oaktiv:(
Minns att allt var så himla mkt bättre i somras då när mina morfinplåster faktiskt hjälpte mig till att kunna vara aktiv, oj,oj,oj vilken KÄNSLA det var. Därför känns det än jävligare att tänka på att det sedan i höstas bara blivit värre & värre:(
Vet å andra sidan att jag INTE skulle klara av att göra mig av med min liga men så måste jag ju tänka på deras bästa. Jäkla dilemma....Nä Ligan får nog allt stå ut med mig som matte...:)
Mmm har en hel del att fundera på...Men allra först så bara måste jag hitta det perfekt aktiva hemmet till min Tia:) Tia är så klart värd det allra allra bästa!!! För hon ska säljas, har liksom inget val...

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0