Tips mot snöbollar på hundarna!

Den här Balsamsprayen har jag använt i flera år på mina hundar & den har fungerat kanoners! Men nu är den här flaskan slut & jag ska börja på en ny sort..HOPPAS att den funkar lika bra:)
 
D104 Antistat- & Utredningsspray 100 ml

Produktinformation 
En spray för hunden* när tovor och trassel ska redas ut eller finjustering i päls etc. Ger en viss blankhet utan att bli fett. Har också en antistatisk effekt. Sprayen ger även en avstötande effekt mot snöbildning i pälsen såsom "snöbollar" på ofta utsatta delar såsom tassar och ben. Sprayas då på innan utgång. Produkten är parfymerad. pH-värde ca 5,0. Kan sprayas direkt både i torr eller blöt päls.

 

Den här ska jag nu testa....ska tydligen vara bra både för tassar & snöbollar...

Har Du tips på hur man undviker snöbollar??? Du får då mer än gärna dela med dig:)

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0