Rallytävling med Milloo 1/12 2012

I lördags var det då åter dax att tävla min Rally prins Milloo:) Nästan på hemmaplan för min del & för hans....Han tror ju nämligen att det är HANS ridhus hi hi hi....
 
Nåja det slutade med att vi gick in som startnr 35 dvs vi hade samling 09.45= sovmorgon GILLAS! Fördelen var ju oxå att eftersom jag startade så sent behövde jag ju inte vänta sååå länge på prisutdelningen...Domare var Katarina Strömberg & hennes nybörjarbana hade "bara" 12 skyltar & så var det 2 banor bredvid varandra. Det var ju ganska många anmälda typ sisådär 84 stycken, men det var många som inte kom...Antagligen beroende på att det var vinter dvs kallt & så all snö....
 
Värmde upp honom en hel del men körde inte så mkt ren Rally, det blev visseligen några sitt-stå & det funkade ganska bra:) Kände att jag inte kunde göra så mkt mer, går det så går det....Men Milloo hade full fokus på mig på uppvärmningen:) Däremot så gjorde en medtävlares hund en riktigt ful attack mot mig?! TUR så hade matte koll på kopplet så att han aldrig fick chans att bita mig för jag är helt övertygad om att han hade gjort det OM han fått chansen:(
 
Nåja, väl inne i ridhuset så tyckte Mille att det var lite konstigt....massor av folk på läktaren & ALLA var tysta hmmmm men jag jobbade med honom hele vägen bort till vår bana som såklart låg närmast läktaren suck...
Väl inne på banan kändes det BRA! Ja ända tills vi kom till sitt-ligg-gå runt...han small i backen GILLAS men då började publiken "fnittra" & se det gillade min Prins inte:( Nä nä han tänkte minsann inte ligga med en hel läktare fnittrades åt honon ha,ha,ha...Så där missade vi 10 poäng grrr.....
 
Men men vi LYCKADES jobba ihop 84 poäng dvs hans 2:a GODKÄNDA!!!!
Domaren skrev dock att jag skulle träna liggstadga med störning....
 
Han är BRA duktig min Rally Prins Milloo:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0