Ett hett ämne har fått ett "avslut"

Efter en hundattack på SHK´s klubbområde i Bastmora för ett bra tag sedan typ isådär nästan 2 år...så har hundägaren nu fått beslutet upphävt att på klubbområdet ha sin hund kopplad samt belagd med munkorg när andra med hund varit inne på området...
Jag har absolut ingenting emot rasen Rottweiler men JAG kommer självklart INTE ha mina hundar på området när denna hund är lös! Så TUR då att jag INTE betalat för en nyckel in till "mitt" klubbområde...
Å JA det råder strikt hundägaransvar men....mina hundar är inga testhundar!
Å Nej jag tänker INTE sluta ha hundgodis i fickorna.....hint hint
 
Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Gudrun Hellmark

Läste det också på en blogg. Instämmer helt med dig kunde inte sagt det bättre.
Man kanske kan hoppas att det inte är helt rätt det som står i den bloggen, för ibland är ju "tryckfelsnisse" påkopplad.

2012-12-07 @ 16:44:20
Postat av: Marie G

Tror tyvärr inte trycksfelsnisse varit framme denna gång....
Undrar hur många som vill utsätta sina hundar för denna hund?!? Många av dom som protesterade högst tillhör ju inte ens våran avdelning suck...

2012-12-07 @ 20:12:59
Postat av: Gudrun Hellmark.

Denna hund är inte önskvärd på området utan munkorg och koppel. Den har ju gett sig på flera hundar med olika resultat samt gått till utfall på folk. Vi ska nog se till att rätt info delges CS.

2012-12-08 @ 16:49:51
Postat av: Marie G

Tyvärr är ju ärendet nu avslutat & beslutet går INTE att överklaga?!

2012-12-09 @ 12:54:35
Postat av: Gudrun Hellmark

Jag såg också att det stog så. Men man kan ju undra om man kan delge styrelsen SANNINGEN. För den har dom ju absolut inte tilldelats. Det ser man ju i bloggen som innehåller rena LÖGNER !

2012-12-09 @ 14:36:45
Postat av: Marie G

Så sant...
Det är altså INTE i min blogg det står några lögner i detta "ämne"...

2012-12-09 @ 17:06:57
Postat av: Gudrun Hellmark

Just det får inte missförstås, det är i en annan blogg som det inte stämmer med vekligheten. I denna blogg står ingen lögn!!
Undrar om man till CS årsmöte kan lägga in en motion i detta ämne, och be samtiga medlemmar att rösta för att styrelsen kontrollera detta
.m.m

2012-12-09 @ 22:02:32
Postat av: Marie G

Nix i den här står bara SANNINGEN:)
Ja det borde man ju kunna men undrar jag OM dom bryr sig?!? Ärendet är ju avslutat för deras del...

2012-12-10 @ 18:32:21
Postat av: margita jonsson

tycker det är märkligt att beslut fattas som ej kan överklagas utan att information getts till de berörda jag har inte fått varken beslut eller telefon från insidentgruppen..det är min 9kg tunga hund som denna råttis helt oproviserat gav sig på och bet henne tre gånger förutom det slet råttisen av halva pälsen på min hund..Bevis finns oxå då det dagen efter kom folk till klubben och undrade vad som hänt då en halv hundpäls låg på planen..vetrinärprotokoll finns på SHK vem som helst kan läsa om bettskadorna och vittne som stod ca 10m bort skrivit ner händelsen..Råttisägaren betalade 4.000:- och det var på grund av två mindre bett och ett stort som var så pass stort och varigt så vetrinärerna övervägde operation och dranage..Lögner sprids att min lilla hund blev "näpsad" Läs vetrinärprotokollet..där står sanningen..Jag kommer inte heller att låta mina hundar vara på samma plan som denna råttis.. Säger som Marie mina hundar är inga försöksobjekt..Jag har haft denna råttis över mej..Och det önskar jag ingen att vara med om.Var rädda om ERA hundar.

Svar: Instämmer att det är mycket märkligt att den det verkligen berör INTE fått ngn info inte heller en chans att överklaga beslutet?!TUR att det trots allt inte blev värre...för det kunde gått betydligt mycket värre & som sagt mina hundar är & kommer aldrig att bli några försöks hundar!
Mmmm vi ska verkligen ALLA vara rädda om våra hundar... å så klart göra ALLT för att inte utsätta våra hundar för attacker! Ett sätt att undvika detta är ju att i detta fall inte vara på området samtidigt som berörd rottweiler...Trist men säkrast...
Återigen jag gillar rottisar men....
Marie

2012-12-11 @ 18:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0