Svampplockning med en rymmande Milloo....

Ännu en kväll ute i svampskogen med hela Sheltieligan:) Å oj vad mycket kantareller vi plockade, GILLAS!
 
För att inte tala om hur rofyllt det är att traska runt i en alldeles tyst skog....Men när vi hade varit ute i ca 2 timmar & var på väg tillbaka till bilen så...var Milloo försvunnen?! Hundarna brukar springa mellan oss & det är ju bra för då får dom iallafall rusa av sig..Men nu var vi ju nära varandra..Vi sisslade & ropade för han är ju allt lite små punschig min Prins....:) Men tiden gick & ingen Milloo:( Då började jag bli smått orolig...Han brukar INTE vilja vara utom synhåll. Å till råga på allt så hörde jag en bil strax innan & självklart fick jag för mig att han blivit stulen:( Smått panik kan man lugnt säga....Det liksom kändes att han inte var kvar i skogen...Ut till bilen & kolla, ingen Mille så tillbaka in i skogen & leta & ropa men ingen hund i sikte:( Då traskade Svenerik i väg på en lov för att kolla...Själv så gick jag till bilen för att kolla av vägen & så in i skogen gen. Nu hade mer än 30 minuter gått & jag var nästan på G att ringa polisen...Då ringde Svenerik & han hade gått lååångt så jag var tvungen att åka för att plocka upp honom. Åkte ngn km....Han fram innan han kom ut till vägen & min tanke var hela tiden att så här långt har Mille inte gått...Men så helt plötsligt så dyker Milloo upp bakom honom på traktorvägen!?! Då hade han varit borta i 45-50 minuter.
Milloo måste ha hittat honom via att han spårat upp honom...men skit samma jag var ÖVERLYCKLIG att Milloo kommit tillrätta!!!!
 
Rymmaren Milloo...
 
Men jösses vad mycket man hinner tänka under dom 45-50 minuterna han var borta:( Fy bövelen säger jag....Lovade i ett svagt ögonblick att jag INTE skulle ut ngt med i skogen & plocka svamp BARA han kom tillbaka...TUR då att vi redan plockat massor av svamp:)
 
Väl tillbaka i stugan så svepte jag 2 glas Red Gold, kände att jag behövde det:)
Vi skulle ju göra gele när vi kom hem men vi kom ju hem ngt senare än planerat...så det fick bli mammas GODA blåbärspaj med hälften kaffe hälften Dooleys, så smarrigt:)
Kan dock lova att ALLA hundarna stensov när vi kom hem....
Ska nog köpa en lott..
 
Njut av era hundar!
..

Kommentarer
Postat av: Carina

Va skönt att han kom tillrätta! Förstår att det var jätte jobbiga 45 minuter man hinner tänka alldeles för mycke på vad som kan ha hänt!

Svar: Ja det var en STOR lättnad kan jag lova:)
Marie

2012-08-04 @ 11:15:35
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0