Ut i skogen & plockat svamp med ligan

Det var ju min "tur" hmmm att jobba denna lördag, vilket var typiskt då vädret var underbart:)

Ja ja efter att ha ätit lax & pressad potatis gav vi oss ut i svampskogen..Kände att det var ett MÅSTE!!! dels för Ligans del & så klart även för min själ:) Det är ju helt underbart att lulla runt i en alldeles tyst skog medans hundarna gör precis vad dom vill dvs oftast springa rakt över mina svampar suck....Men det blir väl så att när jag stannar till & precis ska till att plocka...DÅ kommer ligan rusandes & undrar VAD matte hittat för skojjsigt...just på/över mina svampar...
Dom kallas ju inte för Ligan för inte:)

Det var en skog med mkt blåbärsris, mossa & lite kuperat vilket ju är TOPPEN för ligan att träna upp kondisen på:)

Vi var vällan ute i ca 1,5 timme & jag plockade den stora korgen nästan helt full GILLAS! Jag hittade dock bara några stycken "gulingar" men oj vad mkt höstisar:) Dom ska jag torka & spara i en glasburk. Perfekt att ha i vinter till bla köttfärssås, pastasåser mm...




När jag sedan satt i bilen på väg till stugan visade sig baksidan av att traska runt i skogen, dvs jag plockade fästing efter fästing PÅ MIG:( Typiskt mig att bara spraya stövlarna & benen...suck! Nästa gång ska jag minsann spraya hela mig!

Hundarna var nöjda, tror att dom sov resten av kvällen:)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Oj det var mycke svamp, blir kul att rensa ;)

Det är verkligen ro för själen att gå i skogen.

Ha det bra

2011-09-18 @ 11:56:24
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Jag rensar ute i skogen så ALLT är klart när jag kommer hem...såå skönt kan jag lova:)

Ha det gott

2011-09-18 @ 16:23:32
Postat av: Lotta

Det finns mycket svamp nu, det gäller bara att hitta dom rackarna!!



Kram Lotta med Lapparna

2011-09-20 @ 08:50:03
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Marie G

Ja det finns massor, som sagt när man väl hittar dom då är det bara att plocka:)

Kramisar

2011-09-21 @ 22:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0