Idag är min allra allra bästa Sindies sista dag....

I morse ringde mamma & sa att ngt hänt med Sindie...Så det var bara att låna bil & åka ut till dom. Självklart hann jag fundera på vad som hänt..?!?! Mamma hade ju inte kunnat få in henne så hon var ute på tomten...någonstanns...

Väl framme så hittade jag henne ute..men, hon var inte riktigt "med":(

Antagligen har hon fått ngn form av hjärnblödning så nu har jag tagit beslutet om att i dag är hennes allra sista dag...
Känns självklart jobbigt, men....det finns ingen annan utväg.

Personligen så känns det mycket bättre att veta att Sindie haft en bra liv tills nu...Aldrig att jag skulle chans på att det kanske blir bättre i morgon, övermorgon, nästa vecka...Det värsta JAG vet är när folk har kvar sina hundar trots att tiden är inne för att ta beslutet...just bara för det känns bra för den tvåbenta, INTE för hunden. ALDRIG att jag tänker på vad JAG känner i det här läget, jag tänker bara på OM hunden har ett värdigt liv..om den inte har det ja då finns inga alternativ...

Har kännt på mig att DEN dagen närmat sig, Sindie har varit pigg & go men åren går. Ålderskrämpor har hon så klart haft, men inget som varit allvarligt...inte så allvarligt att jag måste fundara på OM...Men nu, nu är det tyvärr dax....

Å självklart ringde jag Veterinärboden i Åker, där jag oxå fick en tid....

Sindie har varit min Stjärna, min "Champinjon", en helt underbar, go, pigg, arbetsvillig ja helt enkelt en underbar hund:)




Snart säger Sindie hej då till sin flock...

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Jobbiga beslut som måste fattas för våra fyrbenta vänner!



Vila i frid Sindie!

2011-09-22 @ 11:43:28
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Mmmm, det var faktiskt ändå ganska lätt att ta beslutet.....



Kram

2011-09-23 @ 13:54:12
Postat av: Lotta

Usch och fy, vad jobbigt! Men jag förstår så väl. Jag tänker precis som du, men jobbigt ändå.

Du är bra tapper!



Kram

Lotta med Lapparna

2011-09-23 @ 18:47:36
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Tessan

Mina tankar och styrkekramar till dig! Tessan

2011-09-24 @ 20:20:18
URL: http://www.kennelprius.se
Postat av: Marie G

Tack goa ni:)

Kramisar

2011-09-25 @ 00:23:40
Postat av: Eva o Leffe

Kram från oss. Det är ett jobbigt beslut men som man är tvungen/skyldig sin kompis att ta.

2011-09-25 @ 13:22:23
Postat av: Marie G

Tack Eva & Leffe:) Jag håller helt med....det var faktiskt ett "lätt" beslut att ta trots allt...

Kramisar

2011-09-26 @ 08:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0