Agilitytävling i Kungsör 4/9 2011 där jag & Trizz VANN agilityklass 1!!!

Andra dagen på helgen som jag var uppe lååångt för tuppen...men för min del är det inga problem med att gå upp tidigt, det brukar jag ju:) Väskan var redan färdig packad från kvällen innan, det var bara matsäcken som skulle ur kylskåpet...
Även denna morgon passade jag på att rasta hundarna genom att möta Birgitta & Ingela som jag skulle åka med.

Agilityklass 3 medium
BREEZE förare Birgitta Blomkvist
Domare
Sven Åfeldt
Ref tid: 43 sek,
Banlängd: 148 m
Resultat:
Fel
: NOLLAT lopp!
Tid: 42.15
Plac 14/44

Ett bra lopp...Film kommer!

Hoppklass 2 medium

BREEZE förare Birgitta

Domare:
Eric Henriksen
Ref tid: 42.00
Banlängd: 136 m
Resultat:
Fel:
10 + 0.18 sek i tidsfel totalt 10.18 fel
Tid: 42.18
Plac: 9/17

Jaha det var här som Breeze skulle plocka den allra allra sista hopppinnen....Banan var igentligen helt rätt för henne men...så strulade hon i h slalom?!?! Hon gick in rätt & UT vid pinne 2?!? Det är bara att konstatera hon ska INTE ha den där sista pinnen i 2:an...:( Har ju sagt att hon ska pensioneras efter att ha kommit upp i hopp 3:an, kan kanske vara så att Breeze har hört mig säga så?!? För självklart vill ju Breeze fortsätta köra....AGILITY!
Jaja nu får jag HOPPAS att hon tar den där sista hopp 2 pinnen i Strängnäs 24/9...

Milloo med förare Ingrid diskade sig i både hopp & agilityklasssen. Men....med mer träning så kommer dom igen!

Agilityklass 1 small

Trizz & jag

Domare: Sven Åfeldt
Ref tid: 51 sek
Banlängd: 148 m
Resultat:
Fel: NOLLAT lopp
Tid: 45.76
Plac: 1/23 VINST!  Pinne & UPPFLYTTADE till klass2!!!

Kände att den här banan skulle vi kanske kunna fixa för sista hopphindret stod så till att jag skulle kunna vara med & PEKA & SÄGA HOPPA!!! till henne...:) Å WOW vilken känsla jag fick när vi körde:) Kändes himla himla BRA! Var lite sen i sterten men...bakombytet satt till tunneln som var hinder nr 3 & ALLA blindbyten satt!!! Trots att det verkligen var på marginalerna, men den här gången var som sagt dom på min sida GILLAS! Trizz var MED mig hela loppet GILLAS!!! Däremot så förlorar vi alldeles för mkt tid i slalomet:( & så tappar vi ju massa tid eftersom att jag inte kan springa:( Men trots det så VANN vi!!! Japp där satt den!!! Å sista pinnen tog vi så nu är vi uppe i Agilityklass 2, tjhooo!!!
Xtra roligt var att 2:a kom Linnea Järlström från Vingåker med sin Tuff:) Jag & Trizz slog dom med mkt knapp marginal...våran tid var 45.76 deras tid var 45.79...men även dom fick en pinne GRATTIS!

Tyvärr så var det knappt att kroppen höll ihop:( Efter loppet trodde jag att jag faktiskt skulle gå i två bitar suck...Nästan så att..hmmmm....Kände att jag aldrig skulle fixa hopploppet:( Men jag försökte iallafall..Men efter 5-6 hinder gav jag upp & lämnade planen:( Kände redan till hinder nr 2 att jag inte kunde vrida mig & göra ett framförbyte vilket resulterade i att Trizz inte riktigt fattade vad jag ville & sprang då förbi..helt mitt fel. Kände sedan att det bara var att gå av...Så jävla trist när jag har så himla himla duktiga hundar!!! Att JAG ska hindra dom från att kunna köra på max...

Nä jag måste nu verkligen fundera HUR min & mina hundars framtid ska se ut..JAG VILL men kan inte...mina hundar både VILL & KAN...försök få ihop det..Igentligen så ska jag väl känna efter om jag vill riskera min hälsa genom att köra agility?! Kroppen är ju redan i så jävla dåligt skick så igentligen ...vad f.n gör det om jag kör helt slut på den?!?Igentligen alltså...JAG fixar ju inte att sitta hemma & vara passiv & inte mina hundar heller...

Jaja ett JÄTTETACK till Kungsör / Köping som arrangerade denna 2dagars agioitytävling till förmån till alla oss agilitytävlande!!! HOPPAS ni fixar en 2dagars 2012 oxå...:)

TACK till Ingrid som körde min Prins Milloo

TACK till Birgitta som körde Breeze & som NOLLADE bägge agility klass 3 loppen! Å TACK för skjutsen söndag morgon!

TACK till Jörgen & Ingrid för att jag fick åka med er!

FILM kommer!!!

Njut av era hundar!

 


Kommentarer
Postat av: Carina

Grattis till vinsten och uppflyttningen till 2:an!

Synd att du ska få så ont :(



Sv. Ja så kanske det är, vi fick inget kvitto eller så, tror det stoppa det i egen ficka!



Jo jag är sugen att träna, jobbar dag resten av veckan.

2011-09-06 @ 11:49:19
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

TACKAR!

Ja det förtar liksom lite av glädjen tyvärr...:(

Antagligen gjorde dom så suck...

Ha det så hörs vi!

2011-09-08 @ 13:18:03
Postat av: Lotta

GRATTIS!!!

Vad roligt!



Den där stackars kroppen du har......du är en riktigt tapper tjej du, kämpar som en hjälte med den. Heja på dej och dina mysiga vovvar!



Kramar

Lotta med Lapparna.

2011-09-10 @ 21:49:43
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Carina

Hej hur är läget, länge sedan jag såg dig. Hur är det med kroppen? Jag är lite sugen på att åka ut till klubben och träna, om du är ok och orkar, jag har jour nästa vecka må-on-fre. Du kan väll höra av dig.

// Carina

2011-09-14 @ 21:05:12
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Hej Carina, ja nu var det länge sedan vi sprang på varandra....Håller med om att vi åste få i hop en träning på klubben. Jag mailar dig när jag kollat mitt schema:)

Trevlig helg!!!

2011-09-16 @ 14:20:12
Postat av: Carina

Det låter bra!

Hoppas du får en bra helg!

2011-09-16 @ 17:45:16
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Då höres vi:)

Njut vidare av helgen!

2011-09-17 @ 13:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0