lite blandat från agilitytävlingen hos oss i Bastmora 14 maj 2011

Ja då var det ÄNTLIGEN dax att köra våran agilitytävling! Höstens inbokade blev ju inställd pga för få starter, men skam den som ger sig!!!
Tyvärr hoppade domaren av i torsdags kväll:( Ja,ja inget att göra ngt åt, det var bara att bita ihop & snabbt försöka rita 4 banor som gick att använda. För ja, det blev ju då jag som fick dömma. Det innebar ju att jag inte kunde tävla Trizz:( Å jag som hade HOPPATS på att åtminnstone FÖRSÖKA plocka en pinne eller två, man är vällan tävlingsmänniska:) Eller ialla fall satsat på att vinna startklassen & därmed bli utklassad från den...

På fredag kväll så kom det jättemycket folk för att hjälpa till att fixa allt! Så himla KUL att så många ville vara med! Det värmde verkligen, så ett JÄTTETACK till er alla, ingen nämnd & ingen glömd:)

Vi byggde upp Startklass A först samtidigt som vi mer eller mindre fixade Agilitybanan nästan klar. Vi var bara tvungn att plocka vissa hinder från Startbanan. Å som sagt i princip allt gjordes klart...

Var på klubben strax efter 8 på lördag morgon. Hade med mig Trizz & Blåndie, Breeze fick faktiskt stanna hemma. Hon löper ju för fulla muggar & jag tyckte det var lugnast för henne att vara hemma. Hon hade ju stressat upp sig till 100% när HENNES Anders var på banan med Milloo & inte med henne...Kunde inte utsätta henne för att bara få titta på & så ville jag ju så klart inte fresta ev intresserade hanar...

Eftersom att mitt tält var uppe & där inne stod burar & kompostgaller så att hundarna kunde gå fritt var det bara att dumpa av Blåndie där. Själv så skulle jag ju upp till utställningen & ställa Trizz. Hade nr 95, sent nr alltså men hade blivit lovad av Kicki (TACK!!) att få gå in tidigt:)
Trizz var nybadad(torsdags) & borstad & Gudrun hade skrapat lite på tänderna (TACK!!) & då kände jag mig klar att traska in i ringen...
Domaren hette Christine Andres & var från Tyskland. Själva kritiken kommer att finnas på Trizzens egen infoplupp...Men jag kan ju i aallafall nämna att det bla stod: "Mycket väl visad", jo minsann JAG kan oxå ha,ha,ha...Allt gick bra & Trizz skötte sig minsann exemplariskt:) Trots att jag inte alls "vänstervarvat ngt med henne innan....Å domaren fick klämma & känna hur mkt som helst utan att hon reagerade alls:) GILLAS! Vet ju att Trizz inte direkt gillar att okända pillar på henne i onödan, men hon var så DUKTIG!
Citat från kritiken: "Väldigt lugn & tyst karaktär" OBS! Tyst "fniss" ALLA vet ju att Trizz oftast HÖRS men nu var hon som sagt var TOPPENDUKTIG!

RESULTAT för Trizz:
1:a Pris
BIR
CERT


Trizz:)
Saknas gör CERT rosetten

 
Rosetterna

Men i gruppfinalen så blev vi oplacerade, 6 stycken var inne & 4 st blev placerade. Men vad gör det? Absolut ingenting, Trizz hade ju ändå fått Cert & var lika fin när vi åkte hem som när vi kom:)

Sedan var det bara för mig att snabbt lubba ner, nåja...till agilitybanan för att ha en domargenomgång innan det var dax för första start. Ingela hade fixat bla inmätningen(Tack!!) & Gudrun fixade sekreteriatet (Ett JÄTTETACK för det!!). Ja ca kl: 10.15 gick då startskottet för tävlingen....Resultaten finns på Svenska Hundklubben, Södertäljes hemsida: wwwshksodertalje.se

Anders hade varit snäll & lovat TESTA att köra Trizz men när det var dax & dom fått startsignal...Hoppade hon första hindret & drog i 100 knyck till....mig, GULLIGA Trizz hmmm. Då tog Anders av henne från banan & så ja då fick hon inte tävla ngt mer den dagen...Men TACK Anders för att du provade:)

Anders skulle sedan köra Milloo i Agility & Hoppklassen. Å oj Göta Petter vadfort det gick:) Men tyvärr blev det disk i bägge loppen:) Men Anders gjorde en otroligt snygg "vals" till näst sista hindret på hoppklassen som bara såg så himla snyggt ut:) Lite impad blev jag allt, att han helt själv tänkt ut just den lösningen:) Gillas!

Efter sista start så var det bara att packa ihop ALLT & även nu så hjälpte ALLA till!!! TACKAR Er ALLA för att ni ställde upp så att vi kunde genomföra tävlingen! Utan er hade det aldrig gått!!!

Ett Xtra Tack till Svenerik för att du ställde upp både för mig & för klubben!!!
Tack oxå till min mamma som bakat allt fikabröd till funktionärena!
Ett STORT Tack till Gudrun som fixade sekreteriatet & som skjutsade mig till & från klubben!!!
Å som sagt TACK till ALLA Er som hjälpte till före/under & efter tävlingen!!!

Nu ska jag pusta ut för det är mer jobb än man kan tro att organisera en agilitytävling, men det går för det är så himla KUL!!! Nu slipper jag sitta vid datan till 01.30 på nätterna.....Undrar dock hur lång tid det tar att ställa om sig ha,ha,ha...

Lite bilder från vårat "läger" & från en banvandring

  
  
  

VÅRA SPONSORER:

ETT JÄTTETACK till Tessan på Prius webbshop

ETT JÄTTETACK till Lena på TUMBA HUND & KATT, Solbo center i Tumba

ETT JÄTTETACK till Lotta "LOTTA`S BIKUPA"

& även TACK till Er medlemmar som sponsrat med lite prylar!

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Varsågod, det var bara kul!

Japp, jag blev riktigt peppad, för jag vet att hon kan köra, nu j-l ska vi jobba på hennes olater!!!

Vi hörs och så får vi boka tid när vi kan träna :)

2011-05-15 @ 09:52:09
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Kul, då satsar vi på att försöka få till det!!! Hoppas det går att synka våra tider att få bort olaterna går absolut:)

2011-05-15 @ 20:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0