I bland undrar jag hur det står "still" i huvudet på mig!?!

Häromkvällen när jag som vanligt, varje kväll liksom var ute & nattpinkade hundarna....så försöker jag ju såklart träna Blåndie lite bla inkallning eller nåja Kom låter väl bättre:) Å när hon kommer så får hon allt som oftast en godis, JA jag belönar mina hundar med godis i princip jämt...när dom jobbar, vill jobba eller försöker jobba.

OK, som vanligt ropar jag Kom till Blåndie som så klart kom:) Hon ÄR DUKTIG! Självklart så vill hon ha en godis & shit! F.n hur dum får man vara?!? Knyta ihop påsf.n:( Suck & lite mutter senare så sliter jag upp påsen &.....INTE fasiken var det godispåsen!!! Nix det var SKITPÅSEN!
Suck...DÅ började jag undra hur det stod "still" i huvudet på mig...

Godispåsen hade jag som vanligt i fickan ÖPPEN! Nu kan man ju le åt situationen men det gjorde jag inte då...

Kan lova att jag helt klart funderade på följande:

1: Göra som alla andra (många i allafall) låta skiten ligga så man slipper liknande situationer

2: INTE använda dom gröna skitpåsarna som godispåsar

Så här blev det:

1: Jag plockar ALLTID upp hundskiten efter mina hundar & andras (i mitt område), självklart även i dag

2: På morgonpromisen blev det godis i....en ren skitpåse igen men då log jag faktiskt när jag kom på det i skogen

Nu har jag:

1: Förberett hundgodiset i min vanliga lilla godisväska till kommande promisar

2: Om jag glömmer den så har jag samtidigt hällt hundgodis löst i jackfickan på hundjackan

Då måste jag tänka på:

1: Att hänga jackan högt annars så hittar Breeze den & godiset

Då händer följande:

1: Jackan har inga hela fickor längre

2: Godiset är uppätet


Ha en BRA helg!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Haha skulle velat sett din min! Jag har godiset löst i fickan, de värsta är att det blir så smuligt i fickan, men det får de vara.

2011-03-25 @ 09:18:50
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Hörde du mig inte????Ha,ha,ha

2011-03-25 @ 12:36:57
Postat av: Susanne

DEt värsta med godis i fickan är precis det du beskriver....trasiga fickor och uppätet godis... TYvärr kan jackan aldrig hängas tillräckligt högt för att Mixi inte ska nå den = många trasiga fickor :)

2011-03-29 @ 21:04:55
Postat av: Marie G

KUL att höra ifrån dig:) Ja suck & ändå har jag MASSOR av behållare att ha godiset i...Att man aldrig lär sig ha,ha,ha...Kan tänka mig att Mixi når det mesta:) Men det gör oxå Breeze av ngn anledning?!?

Kramisar

2011-03-30 @ 08:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0